Awaria w banku Santander. "Zamiast 98 zł pobrali 9800 zł" (aktualizacja)
Santander Bank Polska zmaga się z nietypową awarią, w wyniku której klientom znikają z konta 100 razy większe kwoty niż faktycznie dokonane płatności. Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa ten problem, ale bankowcy są już świadomi usterki.
Do serwisu downdetector spływają raporty klientów banku Santander, którzy deklarują, że z ich kont znikają 100-krotnie wyższe kwoty, niż faktycznie zapłacone. "Bank pobrał 100 razy większą kwotę od zapłaconej w rzeczywistości. Dzięki za blokadę środków…" - pisze pan Marek. "Mnie zamiast 13,37 zł pobrało 1337 zł" - skarży się pani Katarzyna.
Raportów jest stosunkowo mało, ale może to wynikać z charakteru awarii. By ją zauważyć, należy po pierwsze dokonać płatności, a później zorientować się, że z konta zniknęło więcej środków. W przypadku niewielkich płatności może to nie być takie oczywiste - nie każdy sprawdza stan konta co przysłowiowe 5 minut.
Z raportów w serwisie downdetector wynika, że problemy zaczęły się już przed godziną 15:00. Najwięcej zgłoszeń o awarii spłynęło dotąd głównie z okolicy największych miast w kraju, w tym Warszawy, Krakowa, Katowic czy Wrocławia.
Co najważniejsze, Santander jest świadomy awarii i trwają już prace serwisowe. "Wiemy o podobnych sytuacjach i bardzo Was przepraszamy za powstałe niedogodności. Pracujemy już nad rozwiązaniem problemu" - odpisuje zaskoczonym klientom Santander Bank Polska w komentarzach na oficjalnym Facebooku.
W tym momencie trudno powiedzieć, jak długo będzie trwać opisywany problem. Skontaktowaliśmy się z biurem prasowym banku, aby uzyskać dodatkowe informacje. Będziemy śledzić sprawę i aktualizować niniejszą publikację na bieżąco.
Aktualizacja, godz. 19:05
Jak dowiedzieliśmy się od biura prasowego Santandera, problem dotyczy niewielkiej części klientów. "Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi są właśnie zdejmowane automatycznie. Problem dotyczy poniżej 1% transakcji realizowanych przez bank w niedzielę. Bardzo przepraszamy naszych klientów za te niedogodności" - brzmi krótkie oświadczenie.
Aktualizacja, godz. 22:45
Aktualizacja z Biura Prasowego Santander Bank Polska: "O 21.40 rozwiązaliśmy problem, przywróciliśmy prawidłowe salda. Raz jeszcze przepraszamy klientów, których dotknęły niedogodności".