Awaria w InPost. "Pracujemy nad rozwiązaniem problemów" (aktualizacja)
Klienci firmy InPost od kilku godzin nieustannie zgłaszają problemy z działaniem usług przewoźnika – wynika z raportów w serwisie downdetector. Usterka po raz pierwszy dała o sobie znać około godziny 12:00, a później problemy nasiliły się około godziny 13:30 i trwają do teraz.
02.04.2021 | aktual.: 02.04.2021 20:34
InPost potwierdził w międzyczasie awarię na swoim Twitterze. "Drodzy Klienci, obserwujemy awarię naszych systemów. Pracujemy nad rozwiązaniem problemów i przywróceniem 100% sprawności naszych usług. O postępach prac będziemy informować na bieżąco. Przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość" – czytamy w komunikacie. Co ciekawe, najprawdopodobniej do teraz nie ustalono przyczyny usterki.
Jak wynika z sygnałów od klientów InPost, problem jest poważny i ma wpływ między innymi na skuteczność działania systemu śledzenia paczek. Pojawiają się także problemy z ich odbiorem z Paczkomatów. Inni potwierdzają również, że w wyniku usterki nie da się nadawać nowych przesyłek, co ma realny wpływ na opóźnienia w realizacji zamówień z internetu.
Niestety w tym momencie nie wiadomo, ile jeszcze potrwa awaria, zważywszy że najpewniej wciąż nie ustalono jej przyczyny. Do serwisu downdetector wpłynęło już kilkaset zgłoszeń dotyczących problemów z działaniem usług InPost.
Aktualizacja, godz. 17:30
Niestety, z informacji na Twitterze InPostu wynika, że problem wciąż występuje i nie został zidentyfikowany. Firma ostatni raz wypowiadała się na temat awarii około 45 minut temu potwierdzając jedynie, że wciąż trwają prace zespołu IT starającego się usunąć awarię.
Aktualizacja, godz. 20:35
Jak wynika z wyraźnego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, awaria InPostu najpewniej została już usunięta, a klienci odzyskali pełen dostęp do wszystkich usług.
Aplikację InPost Mobile na Androida i iOS-a można znaleźć w naszym katalogu oprogramowania.