Awaria w Banku Pekao. "Logowanie nie działa" (aktualizacja)
Bank Pekao walczy z awarią, w wyniku której klienci mają problem głównie z aplikacją mobilną. Jak wynika ze zgłoszeń, do aplikacji Pekao po prostu nie da się zalogować, a tym samym skorzystać z jakiekolwiek funkcji bankowości.
07.11.2022 | aktual.: 07.11.2022 15:32
Do serwisu downdetector wpłynęło już ponad 1500 zgłoszeń klientów Pekao, którzy zwracają uwagę na problem z aplikacją mobilną. Z komentarzy wynika, że nie da się do niej zalogować, a tym samym w praktyce dostać do swojego konta. "Skandal, żeby nie mieć w godzinach szczytu dostępu do własnych pieniędzy" - pisze jedna z oburzonych klientek. "Aplikacja nie działa" - podaje ktoś inny.
Raporty dotyczące awarii w Banku Pekao spływają w praktyce z całej Polski. Najwięcej zgłoszeń pojawiło się m.in. w Lublinie, Krakowie, Łodzi, Warszawie, Trójmieście i okolicy Katowic. W praktyce można założyć, że problem występuje w całym kraju. Klienci Pekao zauważyli usterkę tuż przed godziną 10:00. Od tamtego czasu liczba raportów jak na razie tylko rośnie.
Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo potrwa naprawa. Bank Pekao jest już jednak świadomy problemu. W mediach społecznościowych jeden z wpisów klienta został krótko skomentowany: "pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu". Niestety nie podano przy tym choćby szacowanego czasu potrzebnego na przywrócenie aplikacji "do życia". Będziemy obserwować ten problem i aktualizować niniejszą publikację na bieżąco.
Aktualizacja, godz. 11:30
Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector nadal narasta. Wszystkich jest już ponad 2000, a z nowych komentarzy klientów Pekao wynika, że problemy z logowaniem nie dotyczą tylko aplikacji, ale także strony. W praktyce problem z dostępem do bankowości może więc także występować z poziomu komputerów. Wciąż nie wiadomo, jak długo może potrwać naprawa.
"Przepraszamy za te utrudnienia. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Prosimy o chwilę cierpliwości" - brzmi jedna z najnowszych wypowiedzi Pekao w mediach społecznościowych w odpowiedzi na komentarz klienta o awarii.
Aktualizacja, godz. 15:30
Wnioskując z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, awaria Banku Pekao została już najpewniej rozwiązana i bankowość działa bez zarzutu.
Bez wątpienia była to jednak jedna z większych awarii tego typu w ostatnim czasie. Utrudnienia trwały dobrych kilka godzin, co z pewnością mogło mieć wpływ nie tylko na prywatne osoby, ale także wydajność pracy instytucji korzystających właśnie z tego banku.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl