Awaria w PKO BP. Nie działa bankowość online (aktualizacja)
PKO BP walczy z awarią, w wyniku której klienci mają problem z bankowością - zarówno online, jak i mobilną. Z danych w sieci wynika, że usterka pojawiła się tuż po godz. 6:30 i doskwiera klientom PKO BP przynajmniej z kilkunastu miast w Polsce.
10.05.2024 | aktual.: 10.05.2024 13:05
W serwisie downdetector przybywa zgłoszeń awarii w PKO BP. Użytkownicy sygnalizują problemy z bankowością od wczesnych godzin rannych. Na tę chwilę PKO BP nie potwierdził usterki w mediach społecznościowych ani na stronie, ale z napływających raportów wynika, że problem tylko narasta. Około godziny 7:20 awaria w PKO BP została zgłoszona ponad 140 razy.
Znakomita większość zgłoszeń spływających do downdetectora w sprawie awarii w PKO BP dotyczy usterki związanej z bankowością online. Część osób sygnalizuje również problem z aplikacją mobilną banku.
W tym momencie trudno szacować, jak długo mogą potrwać utrudnienia w PKO. Warto przypomnieć, że kilka dni temu bank zaliczył sporą awarię, o której na bieżąco informował w mediach społecznościowych. Wówczas liczba zgłoszeń od klientów w serwisie downdetector przekroczyła jednak kilka tysięcy. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować publikację, gdy tylko wyjdą na jaw nowe fakty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 8:12
Awaria w PKO BP nadal postępuje. Do serwisu downdetector spłynęło już ponad 370 raportów. Nadal większość sygnalizuje problem z bankowością online i część z logowaniem w aplikacji mobilnej.
Aktualizacja, godz. 9:25
Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że około godz. 9:20 awaria w PKO BP została usunięta. Liczba raportów spadła do kilkudziesięciu, co może oznaczać incydentalne problemy u konkretnych klientów, niekoniecznie związane z ogólnokrajową awarią. Obecnie systemy PKO BP powinny więc działać prawidłowo.
Aktualizacja, godz. 11:45
Jak wynika z danych w serwisie downdetector, mamy do czynienia z kolejną, tym razem dużo poważniejszą falą awarii w PKO BP. Użytkownicy w ciągu zaledwie kilku minut zgłosili ponad 1000 razy, że PKO BP ponownie nie działa prawidłowo. Cały czas obserwujemy tę sprawę. Problemy zaczęły ponownie narastać około godziny 11:00.
Aktualizacja, godz. 13:05
Wszystko wskazuje na to, że awaria w PKO BP ponownie została opanowana i problemy nie powinny już występować. Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector spadła do minimalnego poziomu.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl