Awaria w Santander Bank Polska. Problem z logowaniem (aktualizacja)
Santander Polska walczy z awarią logowania do bankowości - wynika z narastających lawinowo raportów klientów w serwisie downdetector. Problemy zaczęły się około godziny 12:15, a liczba zgłoszeń w chwili pisania niniejszego tekstu przekroczyła już 1000.
08.12.2023 | aktual.: 08.12.2023 18:25
Polacy masowo zgłaszają awarię w banku Santander, co na bieżąco odnotowuje serwis downdetector. Jak wynika z raportów, problem dotyczy przede wszystkim logowania w aplikacji mobilnej. Niewielka część klientów Santandera zgłasza jednak również problemy związane z realizacją przelewów. Możliwe więc, że w niektórych przypadkach logowanie działa, ale awaria daje o sobie znać na dalszych etapach w bankowości.
Z danych serwisu downdetector wynika, że zgłoszenia awarii w Santanderze spływają z większości dużych miast, w tym z Krakowa, Warszawy, Łodzi czy Wrocławia. W mediach społecznościowych, ani na stronie Satnader Bank Polska nie ma na tę chwilę informacji o awarii, toteż trudno szacować, jak długo może potrwać jej usuwanie.
Klientom pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie awarii w banku. Zakładając, że raporty w dewndetectorze oddają wiernie faktyczną sytuację klientów, można zakładać, że problem dotyczy tylko aplikacji mobilnej i podczas korzysta z bankowości internetowej Santandera przy komputerze, żaden problem się nie pojawia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 13:43
Jak na razie problem z logowaniem w banku Santander nie ustaje. Do serwisu downdetector spłynęło już ponad 3500 zgłoszeń z całej Polski, a ich liczba nadal lawinowo rośnie. Wszystko wskazuje na to, że problem jest więc poważny. Santander Bank Polska jak na razie nie opublikował w tej sprawie żadnej informacji.
Aktualizacja, godz. 14:02
Santander Bank Polska potwierdził w mediach społecznościowych trwającą awarię. Z kolei w serwisie downdetector liczba zgłoszeń nadal utrzymuje się na wysokim poziomie i przekracza 3 tysiące.
Aktualizacja, godz. 15:02
O godzinie 15:00 problem z logowaniem do aplikacji banku Santander nadal występuje. Administratorzy profilu banku na Facebooku odpowiadają klientom, że nie są w stanie podać dokładnej godziny zakończenia prac naprawczych. W serwisie downdetector nie maleje liczba raportów awarii Santandera i nadal przekracza 2600 zgłoszeń.
Aktualizacja, godz. 16:07
Kolejna godzina za nami i problemy nadal nie ustąpiły. Liczba zgłoszeń zmalała, ale wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie (ok. 2 tys. zgłoszeń). Trudno też wskazać choćby przybliżony termin zakończenia awarii, jako że administratorzy facebookowego profilu banku Santander przestali się udzielać w komentarzach.
Aktualizacja, godz. 17:12
Utrzymuje się wysoka liczba zgłoszeń w serwisie Downdetector.pl. Nie ustają także komentarze na Facebooku. Krótko mówiąc: awaria w banku Santander trwa. Nadal nie wiadomo też, kiedy można spodziewać się rozwiązania problemów, które trapią użytkowników niemal od południa.
Aktualizacja, godz. 18:25
Awaria w banku Santander dobiegła końca. O godz. 17:55 na facebookowym profilu banku pojawił się komunikat o zakończeniu utrudnień – "Bardzo Was przepraszamy za tę sytuację. Wiemy, że wpłynęła na Wasz komfort. Obecnie aplikacja działa poprawnie" – napisano. Dynamiczny spadek zgłoszeń widać także w serwisie Downdetector.pl, a zatem koniec problemów jest faktem.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl