Błąd synchronizacji chmury. Deweloperzy otrzymują w odpowiedzi "503"
Wielu programistów aplikacji na iOS-a ma kłopoty z problematycznym działaniem serwera iCloud. W wielu przypadkach programy nie synchronizują się prawidłowo ze względu na występowanie błędu 503, który oznacza, że dana usługa jest niedostępna.
25.01.2022 | aktual.: 26.01.2022 20:19
Serwis Macrumors zwrócił uwagę, że tego rodzaju problem występuje już od dłuższego czasu. W ostatnim czasie kłopoty deweloperów wydają się jednak nasilać, zaś ze strony Apple brakuje oficjalnej odpowiedzi, co może stanowić przyczynę tego rodzaju problemów.
Winny się (nie) tłumaczy
Wspomniane problemy z łącznością mają występować już od listopada. W przypadku ich wystąpienia, użytkownicy aplikacji widzą komunikat Żądanie nie powiodło się z kodem stanu HTTP 503. Na forum dla programistów można znaleźć wypowiedzi sugerujące, że problem pojawił się wraz z wyjściem iOS-a 15. Biorąc pod uwagę, że wybrani deweloperzy nie zmienili od tego czasu kodu swojego oprogramowania, ciężko zrzucić na nich winę za występowanie błędów synchronizacji.
Kłopot ten jest szczególnie dokuczliwy dla deweloperów, którzy nie są w stanie samodzielnie otworzyć błędu zgłaszanego im przez użytkowników ich aplikacji. Awarie iClouda powodują często brak możliwości skorzystania z wybranych funkcji konkretnego oprogramowania, przez co klienci obwiniają twórców za niedziałającą synchronizację. Ci ostatni zaś są w kropce, bo nie mają kontroli, a do tego zostali zostawieni samym sobie.
Brak odpowiedzi, brak problemu
Poza brakiem odpowiedzi ze strony Apple, deweloperzy zauważyli także niepokojącą tendencję pracowników działu technicznego do ignorowania problemów. Wielu programistów wprost pisze, że nie udało im się uzyskać pomocy lub zostali zignorowani przez pomoc techniczną firmy z jabłkiem w logo.
Ze względu na fakt, że Apple dotychczas nie zareagowało na setki zgłoszeń, niemożliwe jest określenie, co może być przyczyną błędu. Z tego też powodu trudno powiedzieć, kiedy może on zostać rozwiązany.