Brak internetu w UPC. Poważna awaria w wielu miastach (aktualizacja)
UPC walczy z poważną awarią internetu. Klienci stracili dostęp do sieci w wielu miejscowościach w całej Polsce. Awaria internetu UPC nasiliła się około godz. 12:45. Z aktualizowanych na bieżąco danych wynika, że po godz. 15 problem został rozwiązany.
28.07.2023 | aktual.: 28.07.2023 15:34
Trwa awaria internetu UPC, w wyniku której klienci z wielu miast po prostu nie mają dostępu do sieci - wynika z lawinowo rosnącej liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Problemy zaczęły nasilać się przed godziną 13:00, a raporty spływają z szeregu miast, w tym Warszawy, Krakowa, Bydgoszczy czy Gdańka.
Znakomita większość użytkowników zgłasza awarię internetu UPC. Cześć sygnalizuje również problemy z telewizją, ale to najpewniej naturalna konsekwencja z uwagi na oferowane przez operatora pakiety. Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia. Do momentu publikacji niniejszego tekstu do serwisu downdetector zdążyło spłynąć przeszło 3 tysiące zgłoszeń o awarii UPC.
Jak dotąd nie trafiliśmy na oficjalny komunikat UPC w sprawie problemów z dostępem do sieci. W efekcie trudno choćby szacować, jak długo mogą potrwać utrudnienia i użytkownicy będą pozbawieni dostępu do sieci. Będziemy śledzić tę sprawę i na bieżąco aktualizować niniejszy tekst, gdy tylko wyjdą na jaw nowe fakty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 14:30
Niestety, wszystko wskazuje na to, że problemy z internetem UPC/Play są nadal nierozwiązane. Potwierdzają to także zgłoszenia widniejące w serwisie downdetector pod szyldem operatora Play, który od pewnego czasu odpowiada za markę UPC. Nie zmienia to faktu, że klienci nadal nie mają dostępu do internetu. Liczba wciąż spływających raportów o problemach w UPC utrzymuje się na poziomie przeszło 1700 zgłoszeń w kolejnych kwadransach.
Aktualizacja, godz. 15:20
Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że awaria internetu UPC/Play została usunięta. Na podstawie gwałtownego spadku liczby zgłoszeń zakładamy, że użytkownicy mają już dostęp do wszystkich usług, w tym internetu i telewizji. Problemy utrzymywały się przeszło dwie godziny.
Aktualizacja, godz. 15:33
Otrzymaliśmy od UPC/Play komentarz w sprawie awarii. Tak jak pisaliśmy w poprzedniej aktualizacji, problemy zostały już rozwiązane przez operatora:
Przywróciliśmy pełną dostępność usług naszego internetu stacjonarnego i telewizji na obszarze Gdańska, utrudnienia już nie występują. Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za cierpliwość.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl