Canon zrezygnował z czipów w tonerach. Teraz tłumaczy, jak ich używać
Canon przestał stosować czipy w tonerach do swoich drukarek - zmuszony rynkowymi brakami. Urządzenia źle odbierają tę zmianę i informują, że włożone tonery są nieoryginalne, przez co producent został zmuszony wytłumaczyć klientom, jak ominąć zabezpieczenia.
Serwis Sekurak zwrócił uwagę na ciekawe oświadczenie Canona, który tłumaczy klientom, z jakimi problemami mogą się spotkać podczas korzystania z oryginalnych tonerów do drukarek. Producent, zmuszony brakami elektroniki u dostawców, tymczasowo przestał montować w tonerach odpowiednie czipy, przez co niektóre drukarki mogą wyświetlać komunikat o zamontowaniu nieoryginalnego tonera lub że jest on pusty.
Canon podkreśla przy okazji, że brak czipu nie ma żadnego wpływu na jakość druku, a decyzja o tymczasowym wstrzymaniu montażu układów podyktowana była dbałością o "niezawodne dostawy materiałów eksploatacyjnych". W skrócie - klienci zapewne wolą zmierzyć się z problemem złego wskazania poziomu tonera, zamiast... nie mieć wcale możliwości zakupu oryginalnego tonera Canona.
Producent zadbał o to, by wyjaśnić szczegółowo, na czym mogą polegać problemy ze wskazaniami drukarek i jak je rozwiązać. Tuż pod przytaczanym oświadczeniem znajduje się lista sprzętów, których dotyczy problem. Po kliknięciu nazwy, użytkownik zostanie przeniesiony do krótkiej instrukcji pokazującej, jak w danym przypadku ominąć komunikat dotyczący błędnego wskazania. W praktyce chodzi zwykle o anulowanie ostrzeżenia i wyrażenie zgody na kontynuację drukowania.