Chrome kontra natarczywe reklamy: w lipcu Google zmieni zasięg blokad

Google jest na dobrej drodze, by zmniejszyć liczbę natarczywych reklam, które pojawiają się w internecie. Narzędziem jest tutaj projekt Chromium i siłą rzeczy przeglądarka Chrome, a najnowszymi krokami – zmiany w zasięgu działania najważniejszych blokad. Jak się okazuje, jeszcze w tym roku przeglądarka zacznie blokować natarczywe reklamy na całym świecie, bo na tę chwilę robi to wyłącznie na komputerach użytkowników w Europie i Ameryce Północnej. Zmiana jest wynikiem decyzji o rozszerzeniu na cały świat zasięgu standardów ustalonych przez Coalition for Better Ads.

Chrome zablokuje natarczywe reklamy na całym świecie
Chrome zablokuje natarczywe reklamy na całym świecie
Oskar Ziomek

09.01.2019 | aktual.: 10.01.2019 09:27

O szczegółach zmian można przeczytać na blogu Chromium. Google zaznacza tu, iż Chrome blokuje tylko te reklamy, które są dla użytkowników najbardziej uporczywe. Od zawsze bowiem Google był zwolennikiem reklam w sieci i wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Krytyka kierowana jest wyłącznie w kierunku natarczywych reklam, które utrudniają konsumpcję treści w internecie.

Reklamy, które uznawane są za szczególnie uporczywe, źródło: Google, Coalition for Better Ads.
Reklamy, które uznawane są za szczególnie uporczywe, źródło: Google, Coalition for Better Ads.

Aby wybrać właściwe reklamy do zablokowania, stosowane są zasady ustalone przez wymieniają już koalicję. Jak podaje Google, twórcy zasad bazowali tu między innymi na opiniach kilkudziesięciu tysięcy użytkowników i ostatecznie stworzyli listę typów reklam, które uprzykrzają życie internautom i należy je blokować. W przypadku stron wyświetlanych na komputerach chodzi więc na przykład o wyskakujące okienka czy automatycznie uruchamiane filmy z dźwiękiem. Na urządzeniach mobilnych do natarczywych reklam zaliczyć można natomiast między innymi szybko zmieniające kolory animacje.

W przypadku Chrome'a zmiany mają wejść w życie 9 lipca 2019 roku. Przeglądarka zacznie wówczas blokować uporczywe reklamy bez względu na to, w jakiej części świata jest użytkownik. Korzystając z okazji Google przypomina, że twórcy stron internetowych w każdej chwili mogą dostosować swoje witryny do ustalonych standardów, które nie są przecież tajemnicą. O szczegółach można przeczytać na stronie Coalition for Better Ads.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)