Chrome zmienił logo. Trzeba być spostrzegawczym
Stara jak świat zasada mówi, że jeżeli coś wygląda dobrze, to lepiej tego nie zmieniać dla samego faktu zmiany. Innego zdania są jednak projektanci pracujący w Google, którzy z dumą ogłosili, że ikona Google Chrome została odświeżona.
Z wpisów na Twitterze możemy się dowiedzieć, m.in. że graficy dokonali ważnego odkrycia, iż umieszczenie obok siebie pewnych odcieni zieleni i czerwieni powodowało nieprzyjemne wibracje kolorów. Z tego powodu zdecydowali się na wprowadzenie gradientu, aby złagodzić ten efekt.
To już?
Nowe logo Google Chrome, poza gradientem, uległo także wizualnemu spłaszczeniu. Wprawne oko zauważy także delikatną zmianę kolorów na bardziej wyraziste w stosunku do pastelowych barw w poprzednim znaku graficznym przeglądarki. Graficy zdecydowali się także na usunięcie cieni i małą zmianę proporcji.
Nie da się jednak ukryć, że cała zmiana wizualna jest ledwo widoczna, a jeżeli spostrzegawczość nie jest naszą najmocniejszą stroną, to mamy spore szanse na przegapienie tej ważnej zmiany. Najwyraźniej jednak dla projektantów była na tyle istotna, że na wszelki wypadek postanowili o niej poinformować za pomocą mediów społecznościowych. Cały opis zmian znalazł się w trzynastu wpisach na Twitterze.