Chromebook — netbook z Chrome OS już w czerwcu

Drugiego dnia konferencji Google I/O 2011, oprócz możliwości przeglądarki Chrome i dostępnego na całym świecie Chrome Web Store, zaprezentowane zostały również zapowiedziane w tym roku netbooki z systemem Chrome OS — Chromebooki — firm Samsung i Acer.

Ceny netbooków zaczynają się od 349 dolarów, ale ciekawostką są ceny dla użytkowników biznesowych i szkół. Google postanowił zaproponować klientom z tych segmentów program subskrypcji, dzięki któremu Chromebooka można używać w firmie za 28 dolarów, a w szkole za 20 dolarów miesięcznie. W abonamencie oferowany jest sprzęt, system Chrome OS, wsparcie techniczne, gwarancja oraz darmowa wymiana sprzętu na nowszy po zakończeniu jego cyklu życia. Chromebooki będzie można kupić od 15 czerwca w USA, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Holandii. Subskrypcje dla szkół i firm będą dostępne w tych krajach w tym samym terminie. Na razie brak informacji o dostępności netbooków i subskrypcji w Polsce.

System Chrome OS firmy Google od strony użytkownika składa się z przeglądarki i aplikacji webowych, do których dostęp można uzyskać również bez połączenia z Internetem. Aplikacje, rozszerzenia przeglądarki, a nawet gry można pobrać z otwartego niedawno na całym świecie sklepu Chrome Web Store. Wraz z premierą Chromebooków udostępnione zostaną aplikacje Google Docs i Gmail z możliwością pracy bez połączenia z Internetem.

Microsoft znów ma o co się martwić, gdyż oferta Google dla firm może pozbawić firmę z Redmond nawet miliarda dolarów przychodu rocznie. Cena subskrypcji Chrome OS jest co prawda nieznacznie wyższa, niż podobna oferta Microsoftu (Professional Desktop), ale rozwiązanie firmy Google ma spora przewagę — dostarcza również sprzęt. I nie mówimy tu jedynie o laptopach dla pracowników, ale również mocy obliczeniowej chmur, w których działają aplikacje webowe. Dzięki temu po przeniesieniu pracy do aplikacji webowych, które są utrzymywane i aktualizowane przez ich producentów, z firm zdjęty zostaje obowiązek utrzymywania lub wynajmowania własnych serwerów z Windows Server, na których działać będzie Exchange czy SharePoint, kupowania pakietu Office, a także nowych wersji Windowsa.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)