Co Android 12 zapożyczy od PlayStation 5? Odpowiedź brzmi: haptykę
Z danych udostępnianych w ramach projektu AOSP wynika, że Android 12, obok znanych już usprawnień w zakresie hibernacji i wielozadaniowości, dużo nowego wniesie do działania wibracji. Ucieszyć powinni się przede wszystkim gracze.
24.01.2021 13:29
Obecnie wibracje mogą być włączone lub wyłączone. Niektóre nakładki pozwalają także dostosować ich siłę lub amplitudę oscylacji, albo jedno i drugie. Android 12 idzie jednakowoż o parę kroków dalej.
Po pierwsze, funkcje odpowiedzialne za precyzyjne sterowanie haptyką mają stać się integralną częścią systemu i oferować regulację płynną, po drugie – dostęp do nich uzyskają twórcy aplikacji, i to także w przypadku akcesoriów zewnętrznych, czyli np. gamepadów.
Nie bez kozery wspominam w tytule o PlayStation 5, bo główna idea przyświecająca zmianom jest dokładnie taka jak w przypadku konsoli Sony: skorzystać mają gracze, otrzymując możliwie realistyczne, adaptacyjne efekty haptyczne. Tak podczas gry na samym smartfonie, jak i z wykorzystaniem dodatkowego kontrolera.
A jako że mówi się o wsparciu wielu silników wibracyjnych, niewykluczone, że powstaną telefony już w standardzie zapewniające pogłębione doznania.
Z innych ciekawostek: wiemy również, że Android 12 znacząco ułatwi udostępnianie kodów QR do połączenia z utworzonym punktem dostępu Wi-Fi. Nowa funkcja ma dystrybuować kody wśród wybranych urządzeń znajdujących się w pobliżu, opierając się na kontach użytkowników.