Co Android 12 zapożyczy od PlayStation 5? Odpowiedź brzmi: haptykę
Z danych udostępnianych w ramach projektu AOSP wynika, że Android 12, obok znanych już usprawnień w zakresie hibernacji i wielozadaniowości, dużo nowego wniesie do działania wibracji. Ucieszyć powinni się przede wszystkim gracze.
24.01.2021 13:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Obecnie wibracje mogą być włączone lub wyłączone. Niektóre nakładki pozwalają także dostosować ich siłę lub amplitudę oscylacji, albo jedno i drugie. Android 12 idzie jednakowoż o parę kroków dalej.
Po pierwsze, funkcje odpowiedzialne za precyzyjne sterowanie haptyką mają stać się integralną częścią systemu i oferować regulację płynną, po drugie – dostęp do nich uzyskają twórcy aplikacji, i to także w przypadku akcesoriów zewnętrznych, czyli np. gamepadów.
Nie bez kozery wspominam w tytule o PlayStation 5, bo główna idea przyświecająca zmianom jest dokładnie taka jak w przypadku konsoli Sony: skorzystać mają gracze, otrzymując możliwie realistyczne, adaptacyjne efekty haptyczne. Tak podczas gry na samym smartfonie, jak i z wykorzystaniem dodatkowego kontrolera.
A jako że mówi się o wsparciu wielu silników wibracyjnych, niewykluczone, że powstaną telefony już w standardzie zapewniające pogłębione doznania.
Z innych ciekawostek: wiemy również, że Android 12 znacząco ułatwi udostępnianie kodów QR do połączenia z utworzonym punktem dostępu Wi-Fi. Nowa funkcja ma dystrybuować kody wśród wybranych urządzeń znajdujących się w pobliżu, opierając się na kontach użytkowników.