Credit Agricole przypomina o aplikacji. Sprawdź powiadomienia
Bank Credit Agricole zaapelował na Facebooku do klientów, by korzystali z aplikacji CA24 Mobile celem potwierdzenia, czy dzwoniący bankowiec jest autentyczny. Analogiczne rozwiązanie znane jest także z aplikacji bankowych innych banków.
27.11.2023 15:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Credit Agricole podał na Facebooku, że w aplikacji mobilnej CA24 Mobile można sprawdzić, czy klient powinien spodziewać się telefonu od bankowca. To dodatkowa metoda weryfikacji, która może pomóc uniknąć typowego oszustwa "na pracownika banku", w ramach którego do losowych osób dzwonią atakujący (także z autentycznych numerów infolinii dzięki spoofingowi), a następnie podają się za bankowców i proszą o realizację konkretnych operacji na koncie, np. pod pretekstem "zagrożenia" dla pieniędzy.
Credit Agricole tłumaczy, że użytkownik CA24 Mobile przed rozmową dostaje powiadomienie w smartfonie, że może spodziewać się telefonu od bankowca. Podejmując rozmowę można wiadomo więc, czy połączenie jest spodziewane. W przypadku braku takiego powiadomienia należy zakładać, że próba połączenia jest oszustwem. Takiej rozmowy nie należy w ogóle podejmować.
Podobne rozwiązanie z weryfikacją przez aplikację mobilną stosuje także na przykład PKO BP. Niedawno przypominał, że w przypadku wątpliwości co do tożsamości bankowca, można poprosić go o weryfikację. Wówczas w aplikacji mobilnej IKO wyświetlą się dane rozmówcy, co pozwoli potwierdzić, czy po drugiej stronie telefonu jest autentyczny pracownik banku. Oszust nie miałby bowiem dostępu do systemu wyzwalającego powiadomienia w aplikacji bankowej PKO BP.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl