Dekodery Canal+ mają problem z "pikselozą". Aktualizacja nic nie dała
Dekodery 4K UltraBox+ oferowane przez Canal+ mają problemy z wyświetlaniem obrazu w wysokiej jakości. Chociaż wydano z tego powodu już kilka aktualizacji, najnowsza nadal nie usunęła problemu we wszystkich przypadkach. Klienci, którzy mają taki problem, proszeni są o kontakt z BOK.
15.07.2023 | aktual.: 15.07.2023 13:51
O szczegółach problemu pisze serwis wirtualnemedia.pl. Jak podaje, chodzi o problem nieuzasadnionej "pikselozy" obrazu w dekoderach 4K UltraBox+ z serii JADA, co część klientów dostrzega głównie w godzinach wieczornych. Temat ciągnie się już długo i jeszcze w maju udało się uzyskać potwierdzenie od rzecznika Canal+, że usterka ma dotyczyć niewielkiej grupy klientów, z których część dostała już rekompensatę.
Jedna z najnowszych aktualizacji dekoderów miała ostatecznie rozwiązać usterkę, ale okazuje się, że problem nadal jest widoczny w niektórych przypadkach. Co więcej, aktualizacja w niektórych przypadkach spowodowała też okresowe problemy z połączeniem internetowym oraz płynnością działania elektronicznego przewodnika po programach - EPG. Canal+ zaprasza klientów z takim problemem do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta.
Jak ustalił serwis wirtualnemedia, klienci Canal+, którzy zwrócą się do BOK, będą mogli liczyć na wymianę sprzętu na inny, wolny od wad. Dekoder 4K UltraBox+ poza tytułową jakości 4K obsługuje m.in. HDR, 10-bitową głębię tonalną oraz technologię WCG, która pozwala wzmocnić barwy, by widz miał wrażenie, że obraz jest jeszcze bardziej żywy.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl