Disney odcina się od Facebooka. Największy reklamodawca nie chce zarabiać na hejcie

Jak donosi magazyn Variety, Disney właśnie podjął decyzję o wstrzymaniu reklam usługi Disney+ na Facebooku w Stanach Zjednoczonych.

fot. Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images
fot. Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

20.07.2020 12:33

Amerykańska korporacja jest największym reklamodawcą Facebooka, a firma Zuckerberga niewątpliwie odczuje ten cios. Wygląda na to, że Disney, jak wiele innych znanych marek, nie ma zamiaru przykładać się do czerpania zysków z hejtu.

Disney bojkotuje Facebooka w kampanii #StopHateForProfit dołączając do innych znanych marek

Obecnie toczy się kampania (stop wzbogacaniu się na hejcie), w której wzięły już udział firmy Unilever, Coca-Cola, PlayStation, Microsoft, Starbucks, Verizon i wiele innych. Większość z nich zawiesiło reklamy w USA, ale i część firm dokonało tego na skalę globalną.

Warto podkreślić, że Disney jest największym reklamodawcą Facebooka, a w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku gigant wydał aż 210 milionów dolarów na reklamy Disney+ na platformie Zuckerberga w USA. A to tylko jeden z wielu produktów marketingowych, jakimi dysponuje Disney.

lista największych reklamodawców na Facebooku z 2018 r., fot. Statista
lista największych reklamodawców na Facebooku z 2018 r., fot. Statista

Według nowego raportu Wall Street Journal, konglomerat rozważa także podobne kroki w przypadku innych swoich marek (i zaprzestał reklamodawstwa Hulu na Instagramie).

Facebook twierdzi, że walczy z hejtem, ponieważ "tak trzeba"

7 lipca 2020 Sheryl Sandberg, kierownik operacyjny Facebooka napisała na firmowym blogu, że firma kategorycznie przeciwstawia się hejtowi. Sandberg twierdzi, że postawa firmy nie jest podyktowana względami finansowymi, ani presją reklamodawców, lecz tym, że to jedyne słuszne rozwiązanie.

Co ciekawe, Facebook rozważa wprowadzenie zakazu reklam politycznych, ze względu na możliwość nieuczciwej ingerencji w wybory prezydenckie w USA w 2020 r. W zeszłym roku podobną decyzję podjął Twitter, którego CEO Jack Dorsey był zniesmaczony brakiem inicjatywy ze strony Zuckerberga.

[frame]Facebook na Androida i iOS-a jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.[/frame]

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (64)