Dostałeś smsa o wiadomości na poczcie głosowej? Miej się na baczności

Oszuści wpadli na pomysł kolejnego oszustwa, którego celem jest przejęcie wrażliwych danych, w tym danych do logowania w bankowości internetowej. Tym razem rozsyłają smsy, z których wynika, że na poczcie głosowej ofiary znajduje się nowa wiadomość. Aby ją odsłuchać, należy ściągnąć aplikację, która w rzeczywistości jest złośliwym oprogramowaniem.

Dostałeś smsa o wiadomości na poczcie głosowej? Miej się na baczności
Źródło zdjęć: © Pixabay
Karolina Modzelewska

17.08.2021 14:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak już wielokrotnie informowaliśmy, cyberprzestępcy cechują się wyjątkową kreatywnością jeśli chodzi o wymyślanie kolejnych sposobów na wyłudzanie wrażliwych danych i kradzież środków finansowych swoich ofiar. Tym razem oszustwo polega na wysyłaniu smsów o nowej wiadomości na poczcie głosowej.

Oszustwo na pocztę głosową

Smsy rozsyłane są z różnych numerów. Ich treść zazwyczaj brzmi w następujący (lub podobny) sposób: "721jd Poczta glosowa: Masz 1 nowa poczte glosowa. Przejdz do (w tym miejscu znajduje się link)". Link przekierowuje do fałszywej strony, która zachęca do pobrania aplikacji, która jest złośliwym oprogramowaniem. Jej ściągnięcie wiąże się z zainfekowaniem telefonu. Może dojść do przejęcia haseł i loginów do bankowości internetowej.

Obraz
© Materiały WP

Aplikacja do odsłuchiwania wiadomości głosowych jest przykrywką dla niebezpiecznego malware – FluBot. Paweł Piekutowski, członek zespołu cyberbezpieczeństwa polskiego sektora finansowego CSIRT KNF, na swoim Twitterze napisał: "FluBot jest złośliwym oprogramowaniem, które specjalizuje się w kradzieży haseł do bankowości elektronicznej. Wielu Polaków otrzymało SMS zachęcający do instalacji zainfekowanej nim aplikacji pod pretekstem odsłuchania poczty głosowej. Nie dajcie się oszukać!".

Co zrobić jeśli ściągnęliśmy aplikację? Należy podjąć szybką reakcję i poinformować bank o możliwości przejęcia naszych danych, zmienić hasło oraz login do bankowości internetowej. Warto również zainstalować na urządzeniu program antywirusowy, który pomoże zdiagnozować istniejący problem. Wiele z nich można znaleźć w naszej bazie oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (3)