Dostaniemy nową aplikację z biletami kolejowymi. Szykuje ją Polregio
Pod koniec roku pojawi się nowa aplikacja do zakupu biletów kolejowych. Polregio pracuje nad nowym systemem sprzedaży biletów przez Internet i działającą z nim aplikacją mobilną.
Przetarg na dostarczenie i wdrożenie Systemu Sprzedaży Biletów Online (SSBO), zapowiedziany 7 marca, cieszy się dużym zainteresowaniem. Otwarcie ofert zaplanowano na 27 kwietnia, ale już są prowadzone rozmowy techniczne, dzięki którym wiadomo, że sporo firm interesuje się wykonaniem systemu sprzedaży biletów.
Dla podróżnych oznacza to same korzyści, gdyż Polregio nie planuje zakończyć współpracy z innymi platformami, jednocześnie rozwijając własną. Obecnie bilety Polregio sprzedaje SkyCash, będą też dostępne w nowej aplikacji Bilkom. Na powrót do współpracy z Koleo nie ma co liczyć.
O planowanych funkcjach na razie wiemy niewiele. Na pewno będzie można wybrać, czy wolimy drukować bilet, czy przechowywać go na smartfonie w postaci cyfrowej. Prawdopodobnie będzie to kod QR jak w aplikacji IC Mobile Navigator.
Docelowo Polregio chce sprzedawać także bilety łączące przejazdy pociągiem z komunikacją miejską. Będzie to zapewne wygodne, ale trudne – nie wszystkie miasta umożliwiają kupno biletów w aplikacji, co dopiero łączenie ich z usługami innych przewoźników.
Obecność kolejnej aplikacji powinna zapewnić zdrową konkurencję na rynku i dać nam wybór. Aplikację i nowy system sprzedaży będziemy mogli sprawdzić w ostatnim kwartale tego roku.
Wykonawca ma przygotować analizę, projekt wykonawczy i dostarczyć system oraz aplikacje mobilne. Będzie też pomagał przy wdrożeniu przez pierwsze 3 miesiące i świadczył wsparcie przez kolejnych 36 miesięcy. System Sprzedaży Biletów Online będzie w pełni własnością Polregio, dzięki czemu Przewozy Regionalne uzyskają pełną kontrolę nad jego działaniem i rozwojem. Ponadto w przygotowaniu jest nowy centralny System Sprzedaży Biletów, który zapewni lepszą koordynację między kanałami sprzedaży i systemami innych przewoźników.