Drony i AI odpowiedzią na potrzebę optymalizacji i zwiększania bezpieczeństwa pracy w terenie
Podczas gdy usługi komunikacyjne i infrastruktura sieciowa zaczynają być coraz bardziej zaawansowane i skomplikowane, obsługa oraz konserwacja sieci staje się jeszcze większym wyzwaniem dla dostawców. Zmiany te wymagają nowoczesnych rozwiązań, które - jeśli zostaną właściwie wykorzystane - mogą pomóc dostawcom usług zautomatyzować i zoptymalizować wiele procesów związanych z utrzymaniem infrastruktury sieciowej oraz innymi operacjami zarządzania usługami w terenie.
11.03.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:06
Złożona infrastruktura sieciowa - katalizator zmian w zakresie działań prewencyjnych
W erze sieci 5G i wzrostu popularności usług mobilnych, przed dostawcami telekomunikacyjnymi i internetowymi staje całkowicie nowe wyzwanie – zarządzanie bardzo rozległą, złożoną i często skomplikowaną infrastrukturą sieciową. W wielu trudnodostępnych (a nierzadko nawet niebezpiecznych) lokalizacjach, dostawcy muszą utrzymywać sprzęt sieciowy w odpowiednio dobrym stanie, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo swoim technikom. Nie mogą także zapomnieć o konieczności stałej optymalizacji działań – zarówno pod względem kosztów, jak i zasobów.
W tej sytuacji z pomocą przychodzą im nowe technologie.
Drony i sztuczna inteligencja w służbie komunikacji
Praktycznie każda nowoczesna technologia przynosi firmom nowe możliwości. Ich skala może być jeszcze większa, a efekt bardziej korzystny, jeśli weźmiemy pod uwagę połączenie ich w jeden, kompleksowy system, odpowiadający potrzebom danej firmy.
Połączenie wielu zalet dronów z wysoką precyzją sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oferuje szeroki wachlarz nowych możliwości firmom komunikacyjnym. Dzięki tym rozwiązaniom dostawcy mogą zwiększyć efektywność pracy w terenie i zoptymalizować procesy w obszarze działań prewencyjnych.
Wirtualna technologia, realne zmiany
Co tak naprawdę drony i sztuczna inteligencja mogą zaproponować dostawcom? Jakie są realne benefity wynikające z wdrożenia tych technologii?
Wyobraźmy sobie, że czeka nas inspekcja w trudnodostępnej lokalizacji. Zakres inspekcji infrastruktury sieciowej obejmuje zwykle wszystkie elementy konstrukcyjne, wyposażenie i inne elementy techniczne, które są typowe dla danej infrastruktury, technologii lub konfiguracji. Wykorzystując drony, możemy przeprowadzić taką inspekcję zdalnie z bezpiecznego miejsca. Nie musimy ryzykować bezpieczeństwa pracownika ani czekać, aż technik z odpowiednimi kwalifikacjami będzie dostępny.
Gdy nagranie z dronu będzie już gotowe, system wykorzystujący sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe automatyczne sprawdzi i porówna aktualny stan infrastruktury z idealnym stanem sprzętu i poinformuje techników o ewentualnych nieprawidłowościach.
Większe bezpieczeństwo, lepsza optymalizacja i wyższa jakość usług
Dzięki temu dostawcy będą w stanie zapewnić większe bezpieczeństwo swoim technikom – np. unikając niepotrzebnych prac na wysokościach, jednocześnie usprawniając i przyspieszając działania prewencyjne. W dłuższej perspektywie oznacza to finansową oszczędność.
Wykorzystując nowe technologie, dostawcy są w stanie przeprowadzić więcej inspekcji i szybciej reagować na potencjalne zagrożenia czy nieprawidłowości. W rezultacie rozwiązanie sprawia także, że firmy są w stanie oferować wyższą jakość usług świadczonych swoim klientom końcowym i zawczasu unikać wielu niedogodności związanych z usterkami sieci.
Korzyści dla pozostałych branż
Z tego rodzaju optymalizacji pracy w terenie będą mogły skorzystać także firmy z innych obszarów niż telekomunikacja, choć to właśnie ta branża – wraz z IT – słynie z najszybszego wprowadzania nowych technologii w życie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowoczesnych rozwiązaniach do zarządzania pracą w terenie, odwiedź witrynę zespołu Comarch FSM lub zobacz jak oprogramowanie sprawdza się w rzeczywistości, zapisując się na darmowe demo dostępne na stronie