Edycje pakietu Microsoft Office 2007

Pakiet Microsoft Office 2007 udostępniany będzie w aż ośmiuedycjach. Tak duża ich ilość jest zapewne podyktowana chęcią jaknajlepszego dopasowania się do potrzeb potencjalnych klientów aletakże skutkiem... oddechu konkurencji ze strony alternatywnychpakietów biurowych. Wraz z odsłoną 2007 pojawi się bowiem całkowitanowość - przeznaczona do użytku domowego edycja Office 2007 Homeand Student. Tą edycję będzie mógł kupić każdy klient indywidualny,a jej koszt będzie kształtował się na atrakcyjnym cenowo poziomie,zbliżonym do pakietu Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów iStudentów. O to od dawna postulowali użytkownicy. Kto wie, możeprzy następnej edycji doczekamy się całkowicie darmowej edycji doniekomercyjnych zastosowań?

Wojciech Kowasz

01.01.1999 01:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poniżej prezentujemy przegląd poszczególnych edycji MicrosoftOffice 2007. Ceny zostały podane w oparciu o oficjalne materiałyudostępniane przez Microsoft dla rynku amerykańskiego. Ceny wzłotówkach są orientacyjne ponieważ trzeba liczyć się z różnicamikursowymi, a także podatkami. Podajemy je na podstawie przeliczeniawedług kursu 1 USD = 3,10 PLN.

Office Basic 2007

"Okrojona" edycja pakietu skierowana do użytkowników domowych imałych firm. Office Basic 2007, podobnie jak w przypadku edycji2003 będzie dostępna w sprzedaży wyłącznie jako OEM sprzedawanawraz z nowymi komputerami. Edycja ta zawiera kluczowe aplikacjepakietu: edytor tekstów Word, arkusz kalkulacyjny Excel i programpocztowy wraz z kalendarzem Outlook. Zakładając, że cena tej edycjipozostanie na zbliżonym poziomie jak w przypadku edycji 2003 (wchwili obecnej ok. 620 zł netto, 756 zł brutto), będzie tonajtańsza opcja zakupu nowego Office 2007 do zastosowańkomercyjnych (naturalnie w przypadku jednoczesnego zakupu nowegokomputera). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkulacyjny Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność tylko wraz z nowymi komputerami (OEM) Orientacyjna cena b.d.

Office Home and Student 2007

Nowość w Office 2007. Edycja skierowana tylko i wyłącznie doużytkowników domowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów istudentów. Wzorem poprzedniej edycji licencja będzie tańsza kosztemzastrzeżenia o niekomercyjnym wykorzystaniu, ale - co jest nowością- będą mogli zakupić ją wszyscy domowi użytkownicy, a nie tylkonauczyciele i osoby uczące się, jak to miało miejsce w przypadkuMicrosoft Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. Opróczpodstawowych programów, takich jak Word, Excel i PowerPoint dodyspozycji będzie także oprogramowanie OneNote do sporządzanianotatek. Absolutnie najtańsza edycja Office 2007. W wersji tejjednakże nie będzie można znaleźć aplikacji Outlook. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji OneNote - aplikacja do sporządzania notatek Dostępność Wersja pudełkowa (retail), brak opcji uaktualnienia. Orientacyjna cena 149 dolarów (ok. 450 zł)

Office Standard 2007

Podstawowa, uniwersalna edycja przeznaczona dla każdego,zawierająca takie aplikacje jak Word, Excel, PowerPoint i Outlook.Przeznaczona jest dla klientów zainteresowanych komercyjnymwykorzystaniem możliwości nowego pakietu Office za jak najniższącenę (naturalnie w przypadku wersji pudełkowej ponieważ tańsze będąedycje Office Basic 2007 i Office Small Business 2007 w wersjachOEM). Prawdopodobnie, tak jest to w przypadku obecnego Office 2003,tańszym sposobem na uzyskanie tej wersji będzie jednoczesny zakupWorks plus uaktualnienia. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 399 dolarów (ok. 1220 zł), uaktualnienie 239 dolarów (ok. 730zł)

Office Small Business 2007

Edycja skierowana jest dla małych i średnich przedsiębiorstw,których z pewnością może zainteresować obecność dodatkowychaplikacji w zestawie - oprócz flagowych produktów dostępne są takżePublisher do projektowania publikacji drukowanych i on-line czydodatek do programu pocztowego i kalendarza Outlook - BusinessContact Manager. Podobnie jak w przypadku edycji 2003, obecny jesttakże pomocny w biznesie, program PowerPoint, który wcześniej niebył dostępny w edycji Small Business. Podobnie jak do tej pory,Office Small Business 2007 będzie się charakteryzować najlepszymstosunkiem zawartości do ceny w przypadku wersji OEM, sprzedawanejwraz z nowymi komputerami (w chwili obecnej koszt zakupu OfficeSmall Business 2003 w wersji OEM to około 815 zł netto, 995 złbrutto). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymikomputerami (OEM). Orientacyjna cena 449 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 279 dolarów (ok. 860 zł),b.d. odnośnie OEM

Office Professional 2007

Wzorem poprzednich edycji, zawartość Office Professional 2007obejmuje wszystkie aplikacje dostępne w edycji Standard orazaplikację do tworzenia publikacji Publisher i, co ważniejsze,program bazodanowy Access. W programie Outlook dostępny jest takżedodatek Business Contact Manager. Najtańszym sposobem zakupu tejedycji będzie wersja OEM, dostępna w sprzedaży wraz z nowymikomputerami (obecny koszt Office Professional 2003 w wersji OEM took. 1015 zł netto, 1238 zł brutto). W przypadku wersji pudełkowych,najprawdopodobniej będzie można obniżyć koszt zakupu poprzezjednoczesny zakup Works plus uaktualnienia do tej edycji. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymikomputerami (OEM). Orientacyjna cena 499 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 329 dolarów (ok. 1020 zł),b.d. odnośnie OEM

Office Professional Plus 2007

Najbardziej znana do tej pory edycja, głownie z uwagi na faktjej publicznej dystrybucji w ramach publicznego programu beta.Zawiera prawie wszystkie składniki pakietu - oprócz tychnajbardziej podstawowych są to Publisher, Access, InfoPath (dotworzenia i przetwarzania formularzy XML) oraz Communicator(platforma do komunikacji sieciowej). Dostępne są równieżtechnologie Integrated Enterprise Content Management, ElectronicForms i Advanced Information Rights Management and PolicyCapabilities. Professional Plus dystrybuowany będzie tylko iwyłącznie w kanałach licencjonowania grupowego. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d.

Office Enterprise 2007

Kolejna edycja Office adresowana do firm posiadających lubskłonnych zawrzeć umowy licencjonowania grupowego. Enterprisecharakteryzuje się tymi samymi składnikami co Professional Plus, aponadto posiada program OneNote oraz nowego członka rodziny Office- aplikację Groove, wirtualne biuro usprawniające pracę grupowąniezależnie od lokalizacji fizycznej pracowników. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Groove - "wirtualne biuro" Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d.

Office Ultimate 2007

Jak wskazuje sama nazwa to najbogatsza z wszystkich dostępnychedycji pakietu Office. Jedynym składnikiem nieobecnym w tej wersjijest Communicator, który znalazł się tylko w edycjach Enterprise iProfessional Plus - bardziej bezpośrednio adresowanych do klientówkorporacyjnych. W przeciwieństwie jednak do wymienionych, Ultimatedostępna jest w sprzedaży detalicznej jako produkt pudełkowy(retail) czyli tzw. "paczka". Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Groove - "wirtualne biuro" Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 679 dolarów (ok. 2100 zł), uaktualnienie 539 dolarów (ok. 1670zł)

Zestawienie edycji

Zestawienie składników poszczególnych edycji Office 2007 (kliknij aby powiększyć)

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (16)