Epic przewiduje raptem dwukrotny wzrost kosztu produkcji gier
Jedni producenci gier są spokojni o koszty związane z wydawaniem tytułów na nadchodzącą generację konsol czy zestawów PC, spodziewając się nawet przycięcia nakładów finansowych na nowe produkcje, w związku z równoległym rozwijaniem projektów na kilka różnych urządzeń i opracowaniem ułatwiających wiele rzeczy technologii. Należy do nich między innymi Unreal Engine 4, acz Epic Games podchodzi do sprawy bardziej krytycznie. Na pewno będzie drożej, ale w porównaniu do ostatniej „zmiany pokoleniowej” raptem dwukrotnie.
14.11.2012 12:18
Przypomnijmy, że w czasach pierwszych wieści o Xboksie 360 czy PlayStation 3, Epic rozwijało już Unreal Engine 3, które potem stało się podstawą hitu Gears of War oraz Unreal Tournament III. Firma wie więc, co mówi. Wczesne przewidywania i tak były wyższe, bowiem z doświadczeń wyniesionych przy tworzeniu kilkuminutowego demka technologicznego Samarytanin okazało się, że koszty produkcji pełnej gry przy takiej grafice wzrosnąć mogły nawet pięciokrotnie. Dzięki optymalizacji technologii, a także prac, udało się jednak zejść do w miarę zadowalającego kieszeń twórców poziomu. Z drugiej strony należy się jednak liczyć z coraz wyższej jakości grami Free-2-Play, bo nietrudno przewidzieć, co wybierze fan elektronicznej rozrywki, jeśli pozornie za darmo dostanie projekt poziomem równy płatnym propozycjom ze sklepowych półek.