Facebook i Epic Games łączą siły. Sądowa batalia z Apple trwa
Stwierdzenie, że relacje pomiędzy Apple i Facebookiem są napięte, to mało powiedziane. W ostatnich dniach sytuacja się zaognia z powodu nowych przepisów dotyczące polityki prywatności, które zamierza wprowadzić firma Cooka.
Wszystko z powodu próby wymuszenia przez Apple na deweloperach, by zgoda na profilowanie użytkowników była przyznawana systemowo, podobnie, jak np. zgoda na korzystanie z mikrofonu czy zbierania danych na temat lokalizacji użytkownika. Firma Zuckerberga może stracić na tym miliardy z powodu prawie 50 proc. mniejszych zysków z reklam przy braku profilowania.
Konflikt Apple z Facebookiem oraz innymi agencjami reklamowymi się zaognia, ale tym razem firma Zuckerberga atakuje z innej strony. Facebook chce wziąć udział w głośnej batalii sądowej przeciwko firmie Cooka, którą w połowie roku rozpoczął Epic Games. Twórcy Fortnite’a poszli do sądu po tym, jak gra została usunięta ze sklepu AppStore, gdy twórcy nie chcieli odprowadzać 30 proc. prowizji dla Apple.
[facebook=https://www.facebook.com/dobreprogramy/posts/10157973547400686]
Na scenę wkracza FacebookWalka Epic Games i Apple trwa od sierpnia tego roku, a teraz Facebook zdecydował się dołożyć swoje "trzy grosze". Jak podaje CNet, firma dostarczyła informacje o tym, jak polityka Apple szkodzi innym serwisom i usługom. Chociaż nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Facebook wyraża poparcie dla Epic Games w walce z Apple, to działanie jest niewątpliwie konsekwencją ostatnich obostrzeń firmy z Cupertino w sprawie telemetrii.
"Uważamy, że bardzo ważne jest, aby sąd zrozumiał daleko idący wpływ nieuczciwych zasad Apple", przyznał w czasie telekonferencji 16 grudnia Steve Satterfield, dyrektor ds. prywatności i polityki publicznej w Facebooku. Warto przypomnieć, że Facebook rozpoczął również aktywną kampanię reklamową, w której krytykuje nową politykę prywatności Apple.
Apple również nie próżnuje w słowach, jeśli chodzi o ocenę działań firmy Zuckerberga. W odpowiedzi na pytania CNet firma Cooka przyznała, że kierownictwo Facebooka chce gromadzić jak najwięcej informacji o użytkownikach, nie myśląc o ich prywatności.
Nie wiadomo czy udział Facebooka w sądowej walce między Apple a Epic Games cokolwiek zmieni. Sprawa ma rozstrzygnąć się w przyszłym roku, gdy obie firmy spotkają się w sądzie. Bez względu jednak na wynik, decyzja będzie mieć daleko idące konsekwencje dla przyszłości branży. Nic dziwnego, że inii giganci, w tym Facebook bacznie przyglądają się walce Apple.