Facebook krytykuje politykę prywatności Apple'a. Zamieścił nawet specjalną reklamę
Jak donosi portal "The Verge", Facebook publicznie krytykuje nadchodzące zmiany w prywatności systemu iOS, publikując na łamach m.in. New York Timesa, Wall Street Journala, czy Financial Times całostronicowe reklamy prasowe na ten temat. Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że sprzeciwia się zmianom w imię ochrony małego biznesu.
16.12.2020 | aktual.: 17.12.2020 16:16
Pod słowem "zmiany" Facebook ma na myśli funkcję App Tracking Transparency. Ma ona ograniczyć aplikacjom możliwość śledzenia użytkowników i stać się częścią systemu iOS 14 w przyszłym roku, po tym jak Apple we wrześniu ogłosiło opóźnienie jej wprowadzenia pod naciskiem lobby.
Kiedy funkcja ta będzie włączona w systemie, każda aplikacja działająca na iPhone'ach lub iPadach będzie musiała zapytać użytkownika o pozwolenie, zanim uzyska dostęp do określonych danych, które można wykorzystać do śledzenia ich w innych aplikacjach.
Facebook vs Apple
Jak pisze "The Verge", zmiany te będą miały wpływ na działalność reklamową Facebooka, a w szczególności jego sieci reklamowej dla deweloperów i przedsiębiorstw, ponieważ użytkownicy końcowi są bardziej skłonni zrezygnować z udostępniania danych.
Facebook w swojej reklamie prasowej twierdzi, że zmiany te będą "niszczycielskie w stosunku do małych firm", które opierają swoje działania reklamowe na Facebooku. Firma pisze m.in., że "duża część społeczności niewielkiego biznesu wyraziła wątpliwości na temat aktualizacji zapowiedzianej przez Apple'a, która ograniczy wykorzystywanie spersonalizowanych reklam".
Apple jak na razie nie odniosła się bezpośrednio do tego ruchu firmy Zuckerberga, ale w ubiegłym miesiącu odpowiedziała na podobnego rodzaju zarzuty krytykując Facebooka za "lekceważenie prywatności użytkowników".