Far Cry
Zanim strzelanka Crysis stała się wyznacznikiem poziomu graficznego gier, a przy okazji tytułem używanym do testowania podzespołów nowoczesnych komputerów, studio Crytek wypuściło w świat projekt Far Cry. Już on wyciskał soki z dawnych zestawów PC, dając wielu powód do zastanowienia nad doinwestowaniem w nowe części. Po latach produkcja, która dała Niemcom sławę, wciąż nieźle się trzyma.
Przygody walecznego Jacka Carvera, który wyrusza na kolorowy archipelag wysp w poszukiwaniu zaginionej dziennikarki, a zastaje tam coś, czego w życiu by się nie spodziewał, spędziły sen z powiek niejednemu komputerowcowi. Poza fantastyczną oprawą graficzną, Far Cry dalej zadziwia także sztuczną inteligencją przeciwników, potrafiących nawet całkiem dynamicznie dostosowywać się do poczynań gracza.
Wszystko zaczyna się jak wakacje w tropikach, ale szybko od zwiedzania przechodzi się do próby przetrwania i wybuchowego rozprawiania się z przeciwnikami, także nie do końca ludzkimi. Poza przemierzaniem rozległych połaci terenu, porośniętego bujną roślinnością, sporo czasu spędza się tutaj później także w opuszczonych bunkrach czy kompleksach badawczych. Czasami gra potrafi też dosyć skutecznie wystraszyć.
Ograniczenia wersji demo
Wersja demonstracyjna pozwala rozegrać sam początek przygody, oferując do kilkudziesięciu minut rozgrywki. Powinna dobrze narobić apetytu na więcej.
Uwaga!
Jeśli obraz w grze jest zbyt ciemny, a suwaki od jasności nie chcą działać, należy w zaawansowanych ustawieniach graficznych przełączyć Special Effects Quality na Low. W przypadku znikających tekstur, dziwnej mgły oraz niebieskiego świata pomaga zmiana zmiennej r_Driver w pliku systemcfg.lua na OpenGL (w miejsce Direct3D9).