FidelityFX Super Resolution. Technologia AMD poprawi grafikę w grach
Firma AMD ogłosiła, że technologia FidelityFX Super Resolution (FSR) została udostępniona producentom gier. Pozwala ona na osiągnięcie lepszej jakości grafiki w grach na sprzęcie, który do tej pory na to nie pozwalał.
23.06.2021 13:42
FidelityFX Super Resolution na start jest dostępne w siedmiu grach: Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, 22 Racing Series, Terminator: Resistance i The Riftbreaker. Do końca bieżącego roku trafi do kolejnych gier, między innymi do Far Cry 6 i DOTA 2.
Technologia AMD działa na zasadzie przestrzennego skalowania obrazu. Wykorzystuje ona algorytm analizujący obraz, by odtworzyć go w wyższej rozdzielczości i poprawić jakość i szczegółowość tekstur.
FidelityFX Super Resolution pozwala na osiągnięcie obrazu wyraźnego i szczegółowego, jednocześnie korzystając na przykład z technologii raytracingu. FSR jest obsługiwane przez ponad 100 modeli układów graficznych, procesorów AMD, a ponadto może działać z produktami innych firm.
Technologia została przygotowana w taki sposób, aby można było w łatwy sposób implementować ją do nowych i istniejących już gier.
- Implementacja AMD FidelityFX Super Resolution do gry The Riftbreaker była jedną z najbardziej bezproblemowych integracji technologii, jaką kiedykolwiek robiliśmy. - powiedział Paweł Lekki, dyrektor operacyjny Exor Studios.
- Dzięki temu, że filozofią AMD jest ‘no black box’, to byliśmy w stanie bardzo łatwo zaimplementować FSR zarówno na platformie PC jak i konsolach, a następnie dostosować to do specyfiki naszego silnika gry. - dodał.
Więcej szczegółów na temat nowej technologii od AMD możecie sprawdzić na blogu firmy.