GG wraca na szczyt? Miliony złotych w deklaracjach użytkowników

Nowi właściciele GG próbują przywrócić komunikatorowi dawną świetność i zachęcić jak najwięcej osób do korzystania z niego. Jednym z etapów było uruchomienie w 2023 r. pre-kampanii crowdfundingowej pod tytułem "Rozpalmy GG". Okazuje się, że chętnych do zostania współwłaścicielami marki nie brakuje.

"Rozpalmy GG"
"Rozpalmy GG"
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, GG
Wojciech Kulik

07.09.2023 | aktual.: 07.09.2023 10:34

Fintecom, polska firma będąca właścicielem popularnego komunikatora Gadu-Gadu (GG), przeszła transformację w spółkę akcyjną Fintecom S.A. 5 września 2023 roku, co zostało formalnie zatwierdzone przez wpis do Krajowego Rejestru Sądowego. To jest kolejnym etapem w procesie przygotowań do nadchodzącego crowdfundingu GG, planowanego na jesień 2023 r.

Miliony złotych na rozwój GG

Wiosną tego samego roku, firma rozpoczęła pre-kampanię o nazwie "Rozpalmy GG!", podczas której internauci zadeklarowali, że są gotowi zainwestować łącznie 5 mln zł w rozwój komunikatora.

– Jesteśmy o krok bliżej dnia, kiedy sympatycy GG będą mogli stać się współwłaścicielami marki i aktywnie uczestniczyć w jej rozwoju, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku – powiedział Romuald Remus, prezes zarządu Fintecom S.A.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Spółka Fintecom od lat prowadzi działalność finansową na rynku przelewów międzynarodowych. Jej przedstawiciele wierzą, że pomoże to we wprowadzeniu wygodnych płatności w komunikatorze. To jeden z istotnych elementów "rozkładu jazdy" na najbliższe lata GG.

GG się zmienia. Plany są ambitne

GG, znane z charakterystycznego dźwięku powiadomień, zabawnych emotikon i statusów dostępności oraz opisów, wraca na komputery i smartfony użytkowników. W zamian za środki uzyskane z crowdfundingu, Fintecom planuje wprowadzić znaczące zmiany w oprogramowaniu komunikatora, co pozwoli na udostępnienie nowych funkcji, w tym tych, o które proszą użytkownicy.

Oprócz wspomnianych już szybkich płatności, wśród planowanych projektów są m.in. wersja GG dla biznesu, ogólnodostępne chatboty AI oraz szyfrowanie end-to-end.

Komunikator w polskich rękach

Dzięki Fintecom, ta legendarna polska marka ma możliwość dalszego rozwoju i od 2018 roku ponownie należy do polskiego właściciela. Dzięki temu, GG nie podzieliło losu wielu innych znanych polskich marek internetowych, które zniknęły z polskiego krajobrazu. Obecnie, Gadu-Gadu ma 1 mln zalogowanych użytkowników rocznie, którzy korzystają z wersji mobilnej, na komputer i przeglądarkę.

– Od 2018 roku wprowadziliśmy w GG wiele nowych funkcji, które zostały dobrze przyjęte przez użytkowników, takie jak Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www i galerię. Uprościliśmy wiele rzeczy, stale pracujemy nad poprawą obsługi i bezpieczeństwa – podsumowuje Romuald Remus z GG.

Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (29)