Giełda Papierów Wartościowych nie oferuje usług przez telefon. Uwaga na podszywaczy

GWP w Warszawie ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią do Polaków i sugerują w rozmowie, że są przedstawicielami Giełdy Papierów Wartościowych lub działają na jej zlecenie. Lepiej od razu zakończyć takie połączenie - GWP nie świadczy podobnych usług.

Giełda Papierów Wartościowych
Giełda Papierów Wartościowych
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
Oskar Ziomek

14.05.2021 13:47

Na stronie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pojawiło się ostrzeżenie, w którym opisywane jest nowe oszustwo telefoniczne. Jak się okazuje, do Polaków dzwonią bliżej nieokreślone osoby i proponują przez telefon różne usługi finansowe oraz inwestycje. Rozmowa prowadzona jest tak, że można odnieść wrażenie, iż rozmawia się z pracownikiem GWP.

Informujemy, że GPW nie świadczy ani nie oferuje świadczenia usług finansowych przez telefon oraz nie prowadzi w żadnej formie działalności polegającej na oferowaniu instrumentów finansowych, doradztwie inwestycyjnym czy udzielaniu rekomendacji inwestycyjnych oraz nie przetwarza danych osobowych w celu prowadzenia działań o takim charakterze, jak też nie zleca innym podmiotom świadczenia tego typu usług w jej imieniu - brzmi fragment ostrzeżenia.

Dzwoniące osoby to zatem podszywacze, którzy wykorzystują markę GWP, by zdobyć zaufanie rozmówcy. Można się tylko domyślać, że próba współpracy i zainteresowania reklamowanymi przez telefon produktami może prowadzić do innych kłopotów. Zależnie od rozwoju sprawy - na przykład do utraty pieniędzy czy przekazania danych osobowych osobom trzecim.

GWP przypomina jednocześnie, że odbierający telefon może sam sprawdzić, czy podmiot, który reprezentuje dzwoniący, posiada uprawnienia do świadczenia usług finansowych w naszym kraju. W tym celu można skorzystać z wyszukiwarki na stronie Komisji Nadzoru Finansowego.

Rozmawiając przez telefon warto natomiast w każdym przypadku z dystansem podchodzić do próśb i deklaracji rozmówcy. Popularną metodą oszustów jest podszywanie się pod pracowników banków i sugerowanie konieczności podjęcia różnych działań, które teoretycznie zmierzają do ochrony pieniędzy na koncie. Wykonując polecenia dzwoniącego, ofiara często sama nieświadomie oddaje pieniądze w ręce przestępców.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)