Google Chrome 71 dostępny – od teraz zablokuje więcej uciążliwych reklam

Do użytkowników przeglądarki Google Chrome zaczyna trafiać kolejne stabilne wydanie programu, teraz oznaczone numerem 71. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jest to wydanie, wraz z którym użytkownicy będą widzieć w internecie mniej reklam – przeglądarka zablokuje ich więcej, szczególnie krytycznie podchodząc do tych elementów w sieci, które mogą wprowadzać internautę w błąd. To kolejny krok na drodze do wyeliminowania z sieci wszystkich tych banerów i wyskakujących okienek, które są szczególnie uciążliwe.

Google Chrome 71 dostępny – od teraz zablokuje więcej uciążliwych reklam
Oskar Ziomek

Warto bowiem zaznaczyć, że Google konsekwentnie twierdzi, że reklamy w sieci są niezbędne, ale by były akceptowalne, muszą spełniać szereg zasad. Chodzi w nich między innymi o to, jaki obszar ekranu jest zajmowany przez reklamę oraz na ile przeszkadza ona w konsumpcji właściwej treści strony. Pierwsze blokady reklam pojawiły się w Chrome już w poprzednich edycjach, ale teraz funkcja odrzucająca uciążliwe treści będzie działać bardziej stanowczo, bo jak zwrócił uwagę sam producent, w dotychczasowej formie nie do końca się sprawdza.

Chrome 71 zablokuje więcej reklam, które wprowadzają w błąd użytkownika, źródło: Chromium Blog.
Chrome 71 zablokuje więcej reklam, które wprowadzają w błąd użytkownika, źródło: Chromium Blog.

Od teraz przeglądając internet za pośrednictwem Chrome'a uciążliwych reklam będzie mniej. Od momentu zgłoszenia pierwszej reklamy niezgodnej z zasadami, twórca strony będzie miał 30 dni na jej poprawienie. Jeśli nie zareaguje w wyznaczonym terminie, na jego stronie reklamy nie będą już wyświetlane. Co istotne, znikną nie tylko te, które zostały uznane na niezgodne z zasadami, ale wszystkie, jakie zostały umieszczone na danej stronie.

Nowy Chrome to także inne zmiany. Użytkownicy odwiedzający strony, na których oferowane są usługi wymagające płatności, zostaną ostrzeżeni przed witrynami, które w niejasny sposób opisują zasady płatności. Wiele zmian w nowej wersji przeglądarki dotyczy również programistów. Warto tu wspomnieć na przykład o nowym API, które daje możliwość określania czasu względem wybranego momentu i posługiwania się formatami takimi jak wczoraj czy 10 sekund temu.

Jak zwykle w przypadku Chrome'a aktualizacja do nowej wersji nie pojawia się równocześnie u każdego. By szybciej otrzymać nową wersję programu, aktualizację można wymusić odwiedzając informacje o programie obok sekcji ustawień lub pobierając aplikację ręcznie, jeśli nie jest jeszcze zainstalowana. Chrome'a można pobrać między innymi za pośrednictwem naszego katalogu oprogramowania. Dostępna jest wersja na Windowsa, macOS-a, Androida oraz iOS-a.

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (86)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.