Google Chrome walczy z reklamami – od grudnia zablokuje ich jeszcze więcej

Gdy chodzi o blokowanie reklam w internecie, Google podchodzi do tematu konsekwentnie. W opinii twórców Chrome'a reklamy w sieci są niezbędne, ale muszą spełniać szereg kryteriów, by nie zostały zakwalifikowane jako uciążliwe, a przez to zablokowane przez przeglądarkę. Lista zasad jest dostępna dla wszystkich, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by twórcy stron internetowych mogli się do nich dostosować. Już od grudnia zasady postępowania mają jednak ulec zmianie.

Google Chrome wkrótce zablokuje więcej reklam (depositphotos)
Google Chrome wkrótce zablokuje więcej reklam (depositphotos)
Oskar Ziomek

06.11.2018 09:09

Jak czytamy na blogu poświęconym projektowi Chromium, wraz z wydaniem wersji oznaczonej numerem 71 przeglądarka zacznie blokować więcej kłopotliwych reklam w sieci. Na celowniku są przede wszystkim elementy wprowadzające w błąd, czyli w praktyce między innymi reklamy skutkujące nieoczekiwanym uruchamianiem nowych kart i okien, ale nie tylko. Element uznawany jest za uciążliwy także wtedy, kiedy skutkuje wyświetlaniem fałszywych komunikatów, wyłudza informacje, przejmuje kursor myszy czy promuje złośliwe lub niechciane oprogramowanie.

Uciążliwe reklamy to między innymi te skutkujące wyświetlaniem nowych okien i nakłaniające do instalacji niechcianego oprogramowania, źródło: Chromium Blog.
Uciążliwe reklamy to między innymi te skutkujące wyświetlaniem nowych okien i nakłaniające do instalacji niechcianego oprogramowania, źródło: Chromium Blog.

Google przyznaje, że dotychczasowe podejście nie jest do końca skuteczne i ponad połowa takich reklam wciąż jest widoczna dla użytkowników, stąd decyzja o zmianach. Już w przyszłym miesiącu przeglądarka będzie więc wobec takich reklam zachowywać się bardziej stanowczo. Kiedy użytkownik odwiedzi stronę z przynajmniej jednym elementem, który zostanie uznany za szkodliwy, od grudnia nie zobaczy na takiej stronie żadnych reklam – zablokowane zostaną wszystkie, a nie tylko te, które zostały uznane za uciążliwe.

Tymczasem twórcy stron mają 30 dni na naprawienie swoich uciążliwych reklam, a czas liczony jest od pierwszego zgłoszenia szkodliwej treści. Dopiero po upłynięciu tego czasu wszystkie reklamy na danej stronie będą blokowane u użytkowników, naturalnie w przypadku gdyby błędy nie zostały naprawione.

Google dodaje, że aktualny status zgłoszeń można sprawdzić odwiedzając narzędzia dla webmasterów, z kolei użytkownicy powinni pamiętać, że zasady filtrowania szkodliwych reklam można edytować w ustawieniach przeglądarki. Najnowszą wersję Google Chrome'a można pobrać za pośrednictwem naszego katalogu z oprogramowaniem. Dostępna jest wersja na Windowsa, Maca, a także mobilne odmiany na Androida oraz iOS-a.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)