Google Gemini 2.0. Nowy model agenta AI dostępny

Google udostępnił nowy model agenta AI Gemini 2.0. Już teraz można z niego korzystać w wersji eksperymentalnej. Jak czytamy w komunikacie, jest to najbardziej zaawansowany model AI od Google.

Google Gemini 2.0
Google Gemini 2.0
Źródło zdjęć: © Google

12.12.2024 13:47

Google prezentuje i udostępnia dla każdego agenta AI Gemini 2.0 Flash. Rozwiązanie to ma zapewnić odpowiednią jakość w zakresie generowania obrazu, dźwięku, a także korzystanie z narzędzi natywnych. Jak wynika z wiadomości od Sundara Pichaia, prezesa Google i Alphabet, eksperymentalna wersja Gemini jest już dostępna dla każdego.

Wprowadzona została też nowa funkcja o nazwie Deep Research. Ma ona pozwolić na badanie złożonych tematów i kompilowanie raportów w imieniu użytkownika. Opcja ta jest dostępna w Gemini Advanced.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak czytamy w komunikacie, wpływ rozwoju sztucznej inteligencji Google zauważa najbardziej w wyszukiwarce. Przeglądy od AI w Google docierają do miliarda ludzi na świecie, co pozwala na zadawanie nowych rodzajów pytań i otrzymywanie precyzyjnych wyników. Wprowadzenie do przeglądów rozumowania modelu Gemini 2.0 ma umożliwić lepsze przetwarzanie złożonych zagadnień i wieloetapowych pytań.

"Usprawnienia modelu 2.0 są wynikiem dziesięcioletnich inwestycji w nasze zróżnicowane, kompleksowe podejście do innowacji w zakresie AI. Model ten jest oparty na specjalnie dostosowanym sprzęcie, takim jak nasze procesory TPU szóstej generacji – Trillium. Były one wykorzystywane w całym procesie wnioskowania i trenowania modelu Gemini 2.0, a dziś są ogólnie dostępne dla klientów, aby mogli wykorzystać ich niezwykłe możliwości" – czytamy w wiadomości od Pichaia.

Gemini 1.0 służył do porządkowania i interpretowania informacji, a Gemini 2.0 ma sprawić, że będą one bardziej przydatne. Wszystkie informacje na temat Gemini 2.0 można znaleźć na blogu Google.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)