Google Play: jak płacić za aplikacje i gry w telefonie?
Większość aplikacji i gier w Google Play jest darmowa. Zdarzają się jednak pozycje, które należy zakupić, aby móc je zainstalować. Warto zatem wiedzieć, jakie są metody płatności w Google Play i jak odpowiednio je skonfigurować.
16.04.2024 06:30
Aplikacje i gry w Google Play często dostępne są bezpłatnie, ale np. w zamian wyświetlane są w czasie ich działania reklamy. W takim przypadku, podobnie jak w sytuacji oprogramowania komercyjnego, aby móc cieszyć się pełnoprawną wersją należy dokonać jego zakupu.
Operację tę wykonać można z poziomu Google Play po uprzednim skonfigurowaniu na urządzeniu wybranej przez użytkownika formy płatności. W Google Play zakupić możemy także dostęp do filmów oraz książek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Google Play: jakie są akceptowane formy płatności?
Wśród akceptowalnych przez sklep Google Play form płatności w Polsce znajdziemy między innymi:
- karty kredytowe i debetowe (Visa, Visa Electron, Mastercard oraz American Express)
- płatność w ramach rachunku za telefon (w sieciach Orange, Play, Plus oraz T-mobile)
- saldo i karty podarunkowe Google Play
- usługę PayPal oraz BLIK.
Google Play: jak dodać formę płatności?
Aby dodać do Google Play nową formę płatności uruchom na urządzeniu mobilnym, sklep Google Play. Następnie kliknij w prawym górnym rogu ekranu ikonkę konta Google i z menu kontekstowego wybierz opcję Płatności i subskrypcje.
W następnym kroku wybierz z menu Formy płatności. W wyświetlonym oknie wybierz formę płatności, którą chcesz powiązać ze swoim kontem Google w sklepie Google Play i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Google Play: jak zapłacić za aplikację lub grę?
Chcąc dokonać zakupu aplikacji lub gry uruchom Google Play i odszukaj wybraną pozycję. Następnie kliknij przycisk zakupu (najczęściej wyświetlana jest na nim cena).
Kliknij przycisk Zgadzam się, aby zatwierdzić warunki zakupu i w kolejnym kroku wybierz formę płatności za zakup. Sfinalizuj transakcję poprzez kliknięcie Kup. W celu weryfikacji w odpowiednim polu podaj hasło do swojego konta Google.
Jeśli z jakiś powodów zakup okaże się nietrafiony, można wystąpić z poziomu sklepu Google Play o zwrot za zakup. W takim przypadku użytkownik otrzyma zwrot środków za dokonany zakup, a wybrana aplikacja lub gra zostanie odinstalowania z urządzenia mobilnego.
Daniel Karcz, dziennikarz dobreprogramy.pl