Google podał liczby. W 2023 roku zablokowano 5,5 mld reklam

Google opublikował raport o reklamach, które obsługiwał w 2023 roku. Wyłania się z niego zaskakujący obraz: w ubiegłym roku wzrosła liczba oszustw i nieuczciwych praktyk, które nie ominęły tej branży. Google podaje, że łącznie zablokował 5,5 miliarda niebezpiecznych reklam.

Logo Google
Logo Google
Źródło zdjęć: © Pixabay
Oskar Ziomek

Ten wynik to suma blokad reklam z różnych powodów. Google podaje w podsumowaniu, że składa się na niego ponad 206 mln zablokowanych reklam z powodu naruszenia zasad i wprowadzania użytkowników w błąd, ponad 273 mln za naruszenia związane z produktami finansowymi czy ponad miliard za nieprzestrzeganie zasad sieci reklamowej, do czego zalicza się także promowanie złośliwego oprogramowania.

"W zeszłym roku jako pierwsza firma technologiczna wprowadziliśmy nowy wymóg wyraźnego oznaczania reklam wyborczych zawierających treści wykorzystujące sztuczną inteligencję. Chcemy mieć pewność, że w dalszym ciągu zapewniamy użytkownikom większą przejrzystość i informacje niezbędne do podejmowania świadomych decyzji" - podsumowuje Google podkreślając, jak duże znaczenie mają dziś treści powstałe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Google tłumaczy, że podejrzane reklamy są również wykrywane z wykorzystaniem AI. Zespoły "od dawna" stosują duże modele językowe, co pozwala wykrywać szkodliwe kampanie reklamowe zanim ktokolwiek zdąży je zobaczyć. Podczas tych działań wykorzystywany jest także model Gemini - jego elementy mogą być znane m.in. użytkownikom Samsunga, którzy korzystają z najnowszych smartfonów.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
internetbezpieczeństworeklamy
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)