Google testuje nowy interfejs. Dodaje widżety do strony głównej wyszukiwarki
Strona główna wyszukiwarki Google od lat jest znana z przejrzystego interfejsu. Mamy na niej głównie logo i pole wyszukiwania. Firma postanowiła pozwolić użytkownikom na wykorzystanie pustej przestrzeni na swoją korzyść, wprowadzając widżety podobne do tych z funkcji Discover.
Google testuje możliwość dodawania widżetów na dole strony wyszukiwarki w wersji desktopowej. Serwis 9to5Google, który już przetestował nową funkcję, donosi, że w prawym dolnym rogu strony głównej Google pojawia się przełącznik "Ukryj zawartość".
W lewym dolnym rogu wyświetlana jest lokalizacja użytkownika, a także komunikat, że sugerowane informacje są podawane na podstawie poprzedniej aktywności użytkownika w sieci. Gdy funkcja widżetów jest aktywna, a okno przeglądarki jest zmaksymalizowane, użytkownik ma do dyspozycji sześć następujących widżetów:
- Pogoda,
- Trendy (sugeruje najpopularniejsze hasła wyszukiwania),
- Co oglądać (sugeruje filmy i programy telewizyjne),
- Akcje/rynki,
- Wydarzenia lokalne,
- Wiadomości o COVID-19.
Należy podkreślić, że widżety nie są obecnie dostępne dla wszystkich kont Google. Firma prawdopodobnie testuje nową funkcję i zbiera opinie na jej temat przed podjęciem decyzji o pełnym wdrożeniu.