Google walczy z phishingiem. Gmail wyświetli "zweryfikowane logo" nadawcy
Google chce walczyć z phishingiem i dezinformacją, wprowadzając do swoich aplikacji szereg drobnych zmian, które pomogą zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników. Wszystkich nowości jest kilkanaście, ale najciekawsza dotyczy Gmaila – poczta Google'a będzie pokazywać zweryfikowane grafiki firm w miejscu awatarów nadawców e-maili, aby uwiarygodnić wyświetlane treści.
Chodzi o pilotażowe wdrożenie standardu BIMI w ramach G Suite, który w praktyce sprowadza się do konieczności przejścia danej firmy przez proces weryfikacji DMARC. Od tego momentu nadawcy e-maili mogą posługiwać się swoim logo. Odbiorca takiej wiadomości ma tym samym zyskać pewność, że wiadomość nie jest spamem i pochodzi od zaufanego nadawcy.
Istotą jest walka z phishingiem, w przypadku którego nadawcy często próbują podszyć się pod duże firmy, na pierwszy rzut oka niezauważalnie modyfikując nazwę nadawcy. Dodatkowa weryfikacja graficzna będzie więc znacznym ułatwieniem i potencjalnie może przyczynić się do zmniejszenia liczby skutecznych ataków przeprowadzanych za pośrednictwem e-maili.
Oprócz zmian w Gmailu, Google zapowiedział także szereg innych nowinek dotyczących między innymi aplikacji Meet i Chat. Tutaj także chodzi przede wszystkim o ochronę przed phishingiem i kontaktem z nieznajomymi. O wszystkich można przeczytać w anglojęzycznym wpisie na blogu Google Cloud. [wppl=2028551]