Google wprowadza nowy wygląd dla Chrome Web Store
Wygląda na to, że Google odmienił interfejs swojego e-sklepu Chrome Web Store. Oprócz nowej szaty graficznej pojawiła się garść nowych funkcji i rozwiązań.
25.10.2011 16:58
Jak można było się tego domyślać, Google postanowił wprowadzić w e-sklepie wygląd znany z usługi społecznościowej Google+. Nie skupiono się jednak tylko na interfejsie. Zamieszczone w e-sklepie aplikacje i rozszerzenia zostały wzbogacone o dodatkowe opisy i przyśpieszony proces instalacji. Nie ma już podziału na strony — dodatki możemy przeglądać przesuwając po prostu pasek przewijania. Poza tym ułatwiono korzystanie z zakładki Kolekcje, pojawił się też przyciski +1, za pomocą którego można ocenić i polecić dane rozszerzenie. Zniknęły również informacje o płatnych aplikacjach — czyżby Google nie chciał zniechęcać internautów?
Chrome Web Store to jeszcze młode dziecko firmy w Moutain View. Usługa została uruchomiona w grudniu ubiegłego roku — najpierw jedynie dla mieszkańców USA, później zaczęły pojawiać się kolejne wersje językowe, w tym polska. Google z pewnością nie zarabia tyle samo na Chrome Web Store, co Android Markecie, jednak e-sklep pomaga w promowaniu przeglądarki Chrome. Google wprowadził bowiem nie tylko serwis z rozszerzeniami, ale również sporo programów i gier, które mają na celu przyciągnąć internautów. Konkurencja, jak na razie, nie odpowiedziała jeszcze podobnymi rozwiązaniami.