IEM 2021 nie dał się pandemii. Rozgrywki oglądały miliony

Intel Extreme Masters 2020 był turniejem historycznym. Odwołanie imprezy w ostatniej chwili, odczuwalne straty finansowe organizatorów, ale również bardzo ważna lekcja. Lekcja, która dała wymierne owoce podczas edycji 2021.

IEM 2021 nie dał się pandemii. Rozgrywki oglądały miliony
Redakcja

Ale do nich przejdziemy za chwilę. Warto bowiem dodać, a niektórym przypomnieć, że główny organizator, czyli ESL, posiada w Katowicach stałą bazę. Bazę pełną reżyserek i olbrzymich możliwości relacjonowaniu turniejów skądkolwiek – dokądkolwiek. Dlatego organizacja turnieju online nie stanowiła dla nich większego wyzwania. Ot, zwykły, choć na pewno intensywny dzień w pracy.

Karolina miała okazję zajrzeć do e-sportowej kuchni, co też pięknie zrelacjonowała. Kto nie czytał, niech nadrabia. Warto. A my wróćmy do podsumowanie.

Jest co podsumowywać. Same rozgrywki w "CS:GO" podczas IEM 2021 wygenerowały oglądalność przekraczającą 18 mln godzin. W szczytowym momencie "Counter Strike" zebrał ponad 550 tysięcy osób przed monitorami, stając się tym samym najchętniej oglądanymi rozgrywkami online w "CS:GO", transmitowanymi na Twitchu. Czapki z głów.

Niezmiennie wysokim zainteresowaniem podczas Intel Extreme Master cieszą się potyczki w "Starcraft II". Finał przyniósł zaskakującego zwycięzcę w osobie 18-letniego Riccardo "Reynora" Romitiego, który pokonał Joo "Zest" Sung-wooka 3:2. Kończąc tym samym hegemonię Koreańczyków i stając się pierwszym czempionem spoza tego kraju. Włoch zgarnął 65 tys. dolarów, a jego historyczne zwycięstwo oglądało przeszło 77 tys. osób z całego świata. Cały turniej "Starcrafta 2" przyciągnął ponad 2,3 mln widzów.

  • Nawet w trudnym pandemicznym roku, byliśmy w stanie osiągnąć to, co sobie założyliśmy gdy ogłaszaliśmy ESL Pro Tour w roku 2019". Intel Extreme Masters Katowice było turniejem wieńczącym cykle turniejowe w "CS:GO", "StarCraft II" i "Warcraft 3" i stanowi punkt odniesienia dla naszych pozostałych wydarzeń rozgrywanych w ramach ESL Pro Tour - podsumowuje Michał Blicharz, VP Product Development w ESL. Dodajmy, że cała pula nagród ESL Pro Tour wyniosła 7 mln dolarów, a jego oglądalność przekroczyła 200 mln godzi.

Emocji nie brakowało również w finale "CS:GO". Gambit Esports pokonało Virtus Pro 3:1 i zdobyło swój pierwszy puchar na tym turnieju, zapisując się na zawsze Intel Extreme Masters. Drużyna zgarnęła także lwią część, bo aż 400 tys. dolarów, z puli 1 mln dolarów oraz cenny punkt do Intel Grand Slam, w którym powalczy o nagrody z kolejnej puli miliona dolarów.

I choć Intel Extreme Masters 2021 na pewno trzeba nazwać sukcesem, tak życzyłbym sobie oraz organizatorom, żebyśmy w przyszłym roku znów zobaczyli kolejki wijące się przed katowickim Spodkiem i usłyszeli najgłośniejszy tłum w e-sporcie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (7)