ING Bank Śląski ma awarię. Problemy z wypłatą pieniędzy (aktualizacja)
ING Bank Śląski informuje, że klienci mogą doświadczać szeroko rozumianych problemów związanych z obsługą kart - także w Moim ING. W efekcie trzeba być gotowym na utrudnienia, w tym brak możliwości wpłaty i wypłaty pieniędzy przy bankomacie. ING Bank Śląski pracuje nad rozwiązaniem awarii.
ING Bank Śląski walczy z awarią dotyczącą obsługi kart debetowych i kredytowych. Jak potwierdził w komunikacie do klientów, utrudnienia mogą występować od godziny 8:20. Problem z ING potwierdzają także spływające raporty do serwisu downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu jest ich ponad 200 i są to zgłoszenia spływające z wielu miast, w tym z okolicy Katowic, Krakowa, Warszawy czy Wrocławia.
Jak podaje ING Bank Śląski, w wyniku awarii klienci mogą mieć problem z widocznością swoich kart w bankowości Moje ING, a ponadto z:
- wypłatą i wpłatą pieniędzy w bankomatach,
- płatnościami kartami w internecie oraz terminalach w sklepach,
- autoryzacją płatności w internecie z wykorzystaniem mechanizmu 3D Secure.
Na tę chwilę ING Bank Śląski niestety nie deklaruje, jak długo potrwają jeszcze utrudnienia, wobec czego klienci muszą po prostu uzbroić się w cierpliwość, a chcąc zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych - wziąć z domu gotówkę. "Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem awarii. Przepraszamy za utrudnienia" - pisze ING Bank Śląski w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z komunikatu banku nie wynika, by problemy miały dotyczyć również szybkich internetowych przelewów, toteż w przypadku zakupów internetowych rozwiązaniem będzie skorzystanie z innej metody płatności niż karta. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszy tekst, gdy tylko sytuacja będzie się zmieniać.
Aktualizacja, godz. 10:25
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, awaria w ING Banku Śląskim nadal postępuje. Liczba raportów o godz. 10:25 przekroczyła 240 i nadal rośnie. Klienci zgłaszają przede wszystkim problemy związane z aplikacją mobilną.
Aktualizacja, godz. 10:45
Awaria w ING Banku Śląskim niestety nadal postępuje. Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector przekroczyła już 300 i nadal rośnie. ING zaapelował również do swoich klientów w serwisie X. Wcześniej podobny komunikat pojawiła się na Facebooku. Usuwanie awarii trwa.
Aktualizacja, godz. 11:40
Niestety awaria w ING Banku Śląskim nadal trwa. Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector przekroczyła już 355 i ciągle rośnie. ING podawał wcześniej na Facebooku, że problemy dotyczą także obsługi bezpośrednio w oddziałach banku. Osobom, które mogą przełożyć wizytę, ING sugeruje więc wybrać się do oddziału innym razem. Poza obsługą kart i gotówki, utrudnienia obejmują bowiem szereg innych systemów. Na tę chwilę nie wiadomo, jak długo mogą jeszcze potrwać utrudnienia.
Aktualizacja, godz. 14:00
Awaria ING Banku Śląskiego nadal utrzymuje się, a liczba zgłoszeń w serwisie downdetector w zasadzie nie maleje. Bank na bieżąco aktualizuje sytuację na swojej stronie, ale nie zmienia to faktu, że problemy ciągle występują. Klienci muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami, w tym związanymi z wieloma funkcjami bankowości Moje ING.
Aktualizacja, godz. 15:40
ING Bank Śląski podał kilkanaście minut po 15:00, że znakomita większość usług powinna już działać bez zarzutu. "Obecnie jedyną usługą, której jeszcze w pełni nie przywróciliśmy, jest kantor wymiany walut w Moim ING i w ING Business" - podaje bank.
Aktualizacja, godz. 16:00
Jak podał ING Bank Śląski o godz. 15:51, awaria została usunięta i wszystkie usługi banku działają już prawidłowo. Potwierdza to również rychły spadek liczby zgłoszeń w serwisie downdetector. Klienci powinni więc teraz bez przeszkód korzystać z wszystkich usług ING Banku Śląskiego, w tym z kart w sklepach, internecie oraz przy bankomatach.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl