Instagram jako konkurent Twittera. Powstaje nowa aplikacja
Meta przygotowuje nową aplikację pod szyldem Instagrama. Ma ona stawiać nie na zdjęcia, lecz na tekst i być bezpośrednim konkurentem Twittera. W sieci pojawiły się pierwsze grafiki, które miałyby pokazywać wygląd rzeczonej aplikacji.
Meta chce stanąć w szranki z Twitterem. Jak piszą dziennikarze The Verge, Instagram ma wypuścić na rynek nową aplikację, która będzie bazować na tekście, nie na grafikach. W sieci pojawiły się już pierwsze grafiki, które pokazują, jak miałby wyglądać nowy serwis. Nie da się ukryć, że podobieństwo do Twittera jest duże.
Za publikację grafiki w sieci odpowiada Lia Haberman, która podzieliła się nią w ramach swojego cyklu ICYMI. Opisała też wiele prawdopodobnych cech nadchodzącej aplikacji, której nazwa kodowa to P92, Project 92 lub Barcelona.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z wpisu Haberman dowiadujemy się, że aplikacja będzie "spokrewniona z Instagramem" - będzie wykorzystywać login i hasło do serwisu i będzie umożliwiać synchronizację obserwujących z Instagrama.
W P92 również będziemy stawiać na zwięzłą komunikację, lecz posty będą dłuższe niż na Twitterze. Użytkownicy mają mieć możliwość tworzenia wpisów o maksymalnej długości 500 znaków, do których będzie można załączać linki, zdjęcia i filmy o długości do pięciu minut. Interakcje z postami będą podobne jak na Twitterze - polubienia, odpowiedzi i udostępnienia. Jak twierdzi Lia Haberman, aplikacja pozwoli też na łatwą kontrolę wyświetlanych treści. Współpraca między P92 a Instagramem będzie wyraźna - przeniesiona zostanie czarna lista słów i użytkowników.
Nowa aplikacja Instagrama ma być też w przyszłości kompatybilna z "wybranymi aplikacjami", takimi jak Mastodon. Ma to pozwolić autorom treści na pozyskiwanie nowej publiki, a tym samym zwiększać ich zasięgi.
Na ten moment nie jest ustalony żaden plan monetyzacji aplikacji, co mogłoby oznaczać, że na początki jej działania nie natkniemy się na niej na reklamy. Uważacie, że nowy produkt Meta może poważnie zagrozić Twitterowi, czy będzie to tylko dodatek dla stałych bywalców Instagrama?
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl