Intel udostępnia pierwsze „nowoczesne” sterowniki dla Windowsa 10
Na rynku pokazały się nowe sterowniki graficzne Intela, które od teraz stworzone są zgodnie z założeniami Windows Modern Drivers funkcjonującymi także jako Universal Windows Driver (UWD) i dzięki temu bez problemu zadziałają na większej liczbie urządzeń. Jak podaje Microsoft, jedna paczka ze sterownikami stworzonymi w ten sposób będzie odpowiednia dla komputerów, tabletów a także systemów wbudowanych. To pierwsze sterowniki Intela, które zostały wydane zgodnie z zasadami UWD, co jak zauważa producent, jest teraz zalecanym przez Microsoft podejściem.
Jak zwraca uwagę serwis Softpedia, Microsoft wymaga takiej wersji sterowników od momentu wydania październikowej aktualizacji Windowsa 10. Dotychczasowe sterowniki legacy będą dalej dostępne i po instalacji tych nowszych będzie można do nich wrócić, ale nie jest to zalecane. Proces uznawany jest za skomplikowany i ryzykowany – może zaburzyć stabilność działania systemu.
Nowa wersja sterowników to nie tylko nowe podejście od strony technicznej, ale również zmiany widoczne dla użytkowników. Wraz z tą wersją oprogramowania, pojawiają się tu automatyczne aktualizacje funkcji Game Tuning, zmniejszone zapotrzebowanie na RAM podczas korzystania z OpenGL oraz poprawki stabilności związane z działaniem sterowników Vulkan. Ponadto Intel wskazuje na dłuższy czas pracy na baterii podczas wykorzystywania funkcji DRRS.
Ponadto nowe sterowniki to także obsługa 12 nowych gier. Na liście znalazły się takie tytuły jak Fallout 4, Far Cry 5, FIFA 18, The Sims 4, PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS czy Wiedźmin 3. W tym wydaniu pojawia się również rozwiązanie szeregu dotychczasowych błędów. Rozwiązano między innymi kilka problemów z rozdzielczością oraz anomaliami graficznymi w grach NBA 2K19, FIFA 19 (w tym przypadku podczas korzystania z DX12) oraz Assassin's Creed: Origins. Więcej o najnowszej wersji sterowników Intela można przeczytać w oficjalnej informacji o wydaniu.