Internet Inea nie działa. Poważna awaria (aktualizacja)
Internet Inea nie jest dostępny dla odbiorców. Jak wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector, od godz. 13:00 lawinowo narasta problem z dostępem do sieci. W chwili pisania niniejszego tekstu awarię internetu Inea zgłosiło już prawie 800 osób, a liczba raportów narasta.
Inea nie działa prawidłowo, a większość klientów zgłasza problem z dostępem do internetu - wynika z raportów napływających do serwisu downdetector. Niestety jest to kolejna poważna usterka u tego dostawcy w ostatnim czasie. Na tę chwilę trudno szacować, jak długo potrwa, a sam dostawca nie potwierdził jeszcze problemów w mediach społecznościowych.
Inea zwykle na bieżąco komunikuje się jednak z klientami, raportując o postępach w pracach. Bardzo możliwe, że lada moment informacje o awarii zostaną uzupełnione o oficjalne stanowisko, a klienci poznają przynajmniej szacowany czas usunięcia usterki.
Ostatnio o podobnej awarii Internetu Inea informowaliśmy pod koniec stycznia. Niestety wówczas utrudnienia utrzymywały się przez dobrych kilka godzin, nim zostały całkowicie usunięte późnym wieczorem tego samego dnia. Możliwe więc, że w tym przypadku klienci Inea także muszą się nastawić na dłuższy czas niedostępności sieci.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Temat awarii Internetu Inea będziemy na bieżąco śledzić i aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko wyjdą na jaw nowe informacje w tym zakresie.
Aktualizacja, godz. 13:43
Liczba zgłoszeń problemów z internetem Inea rośnie lawinowo. Obecnie liczba wszystkich sygnałów od klientów przekroczyła już 4400. Wszystko wskazuje więc na to, że problem jest bardzo poważny i na dłuższy czas wpłynie na dostępność internetu u klientów. Nie przestajemy obserwować rozwoju wydarzeń.
Aktualizacja, godz. 14:35
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco danych z serwisu downdetector, awaria internetu Inea została już usunięta, choć w szczytowym momencie liczba zgłoszeń sięgała ponad 6,5 tysiąca. W tej chwili liczba raportów spadła praktycznie do zera - zakładamy, że klienci odzyskali dostęp do internetu i usługi działają bez zarzutu. Utrudnienia trwały około 1,5 godziny.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl