iOS 12.1.1 – użytkownicy tracą dostęp do internetu po zainstalowaniu aktualizacji
Apple obiecał, że iOS 12 będzie znacznie bardziej dopracowanym wydaniem od poprzednika oznaczonego liczbą 11. Owszem, aktualna wersja działa naprawdę dobrze. Jednakże, firmie z Cupertino zdarzają się wpadki. Najnowsza dotyczy świeżo udostępnionej aktualizacji iOS 12.1.1.
09.12.2018 18:50
Forbes informuje o nowym problemie, który dotyka część użytkowników iPhone’ów. Po zainstalowaniu ostatniej aktualizacji iOS-a, nie mogą oni korzystać z mobilnego internetu. W związku z tym, jedyną metodą na dostęp do sieci jest używanie Wi-Fi. Nie jest jeszcze znana skala problemu, ale zgłoszeń powoli przybywa.
Co ciekawe, raporty o nowym błędzie różnią się między sobą. Dodatkowo, awaria nie zawsze dotyczy całego systemu operacyjnego. Przykładowo, jeden z użytkowników skarży się na brak internetu w większości aplikacji. Jednakże, już w przeglądarce internetowej i aplikacjach Google problem nie występuje. Poprawnie ma działać również komunikator WhartsApp. Z kolei inna osoba wspomina, że nie mogła ostatnio skorzystać z aplikacji Uber. Kolejny użytkownik zauważył, że nagle stracił dostęp do mobilnego internetu na iPhonie 6s Plus, XS Max i iPadzie Pro z 2017 roku.
Błąd raczej nie jest powiązany z konkretnym urządzeniem czy operatorem sieci komórkowej. Wszystkie nowe zgłoszenia łączy informacja, że problem pojawił się po zainstalowaniu iOS-a 12.1.1. Niektórzy radzą sobie podłączając smartfon do sieci Wi-Fi. Wówczas poprawnie mają działać wszystkie aplikacje, które potrzebują dostępu do sieci.
Jak zauważa Forbes, problem był już zgłaszany podczas beta testów iOS-a 12.1.1. Jednakże, skargi użytkowników świadczą, że najwidoczniej nie został on usunięty przez Apple i dotarł do finalnego wydania. Firma z Cupertino jeszcze nie zareagowała na opisywany błąd. Na moim iPhonie XS nie zauważyłem żadnych problemów, znajomi również nie doświadczyli opisywanego błędu.