Jeździsz autobusem po Warszawie? Przez internet możesz "zawiesić" długoterminowy bilet

Jeśli podróżujesz komunikacją miejską w Warszawie, a przez zagrożenie koronawirusem pracujesz zdalnie i nie masz potrzeby wychodzenia z domu, Warszawski Transport Publiczny ma dla ciebie dobrą wiadomość. Wychodząc naprzeciw tej niecodziennej sytuacji, zdecydowano się wdrożyć awaryjne rozwiązanie, w ramach którego pasażerowie mogą przez internet "zawiesić" swoje bilety długookresowe.

Warszawski Transport Publiczny zachęca do zmiany ważności biletów, fot. Getty Images
Warszawski Transport Publiczny zachęca do zmiany ważności biletów, fot. Getty Images
Oskar Ziomek

17.03.2020 | aktual.: 19.03.2020 13:52

W efekcie ich czas obowiązywania zostanie "zamrożony", a właściciel będzie mógł w przyszłości wznowić działanie biletu i podróżować w ramach niewykorzystanego czasu obowiązywania. Aby zawiesić bilet, wystarczy wysłać wiadomość na adres ztm@ztm.waw.pl, podając w tym tytule "zawieszenie biletu". W treści maila należy natomiast zawrzeć numer karty pasażera, widoczny w jej prawym rogu.

W ten sposób bilet zostanie zawieszony do odwołania. Aby go odwiesić, należy w dowolnym późniejszym terminie udać się do fizycznego Punktu Obsługi Pasażerów, gdzie będzie możliwe ustalenie nowego okresu obowiązywania biletu. W ten sposób można oczywiście wykorzystać tylko ten okres, który był wciąż dostępny w momencie zawieszenia biletu.

WTP dodaje, że alternatywą jest ubieganie się o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów. W tym przypadku trzeba jednak od razu udać się osobiście do Punktu Obsługi Pasażerów, a procesu nie da się przyspieszyć w żaden sposób przez internet.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (40)