Jeździsz autobusem po Warszawie? Przez internet możesz "zawiesić" długoterminowy bilet
Jeśli podróżujesz komunikacją miejską w Warszawie, a przez zagrożenie koronawirusem pracujesz zdalnie i nie masz potrzeby wychodzenia z domu, Warszawski Transport Publiczny ma dla ciebie dobrą wiadomość. Wychodząc naprzeciw tej niecodziennej sytuacji, zdecydowano się wdrożyć awaryjne rozwiązanie, w ramach którego pasażerowie mogą przez internet "zawiesić" swoje bilety długookresowe.
17.03.2020 | aktual.: 19.03.2020 13:52
W efekcie ich czas obowiązywania zostanie "zamrożony", a właściciel będzie mógł w przyszłości wznowić działanie biletu i podróżować w ramach niewykorzystanego czasu obowiązywania. Aby zawiesić bilet, wystarczy wysłać wiadomość na adres ztm@ztm.waw.pl, podając w tym tytule "zawieszenie biletu". W treści maila należy natomiast zawrzeć numer karty pasażera, widoczny w jej prawym rogu.
W ten sposób bilet zostanie zawieszony do odwołania. Aby go odwiesić, należy w dowolnym późniejszym terminie udać się do fizycznego Punktu Obsługi Pasażerów, gdzie będzie możliwe ustalenie nowego okresu obowiązywania biletu. W ten sposób można oczywiście wykorzystać tylko ten okres, który był wciąż dostępny w momencie zawieszenia biletu.
WTP dodaje, że alternatywą jest ubieganie się o zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów. W tym przypadku trzeba jednak od razu udać się osobiście do Punktu Obsługi Pasażerów, a procesu nie da się przyspieszyć w żaden sposób przez internet.