Jumper Two
Jumper Two to druga edycja zamieszczanej już przez nas wcześniej w vortalu gry Jumper Redux. Jako że pozycja ta spotkała się z dużą aprobatą ze strony naszych czytelników, nie wątpimy że drugie jej wydanie również dostarczy wiele zabawy i uciechy.
Bohaterem jest nadal czerwona, sześciokątna kostka o imieniu Ogmo. Główny cel gry również nie uległ zmianie, w dalszym ciągu naszym zadaniem będzie umiejętne sterowanie Ogmo, który bez przerwy zmaga się z przeróżnymi przeciwnościami napotkanymi na swej drodze. Każdy z etapów składa się z kilku układów w postaci pojedynczych plansz, które należy przebyć z jednego końca na drugi. Wszystko na pierwszy rzut oka wydaje się proste, zarówno zasady jak i samo wykonanie. Niestety, nic bardziej mylnego. Przejście niektórych układów wydaje się graniczyć z cudem i zdaje się wręcz nie realne. Tak nie jest, autorzy precyzyjnie przewidzieli każdy ruch, który należy wykonać, by kontynuować grę na dalszych planszach. Całe przedsięwzięcie może wydawać się na tyle nudne i żmudne, że nie warte jest zachodu. No cóż, być może niektórzy zakończą swe zmagania już na pierwszej odsłonie, ale jestem przekonany, że większość z Was nie da za wygraną i będzie parła z uporem maniaka wciąż naprzód. Uczucie satysfakcji po zakończeniu każdej z plansz jest warte wielu prób i poświęceń. Grę obsługujemy przy pomocy samych kursorów i od czasu do czasu klawisza "Enter". Co prawda to tylko kilka klawiszy, ale wymagają mistrzowskiego ich opanowania. Ogmo porusza się w dość specyficzny sposób, a jego głównym atutem jest podwójne odbicie, które uzyskuje się za pomocą podwójnego użycia kursora "do góry". Potrafi on również odbijać się od ścian uzyskując trzecie odbicie, ale to już kolejny poziom trudności :-). Nie sposób opisać w pełni, jak tak naprawdę powinno się sterować Ogmo, a także wszystkich innych wrażeń i przeżyć jakich potrafi dostarczyć Jumper Two. W tą grę po prostu trzeba zagrać!