Już nie Netflix. Polacy wybierają inny serwis
Z najnowszych danych wynika, że Netflix stracił pozycję dominującą jeśli chodzi o serwisy streamingowe w Polsce. Wyłonił się nowy lider, którego można było się spodziewać.
24.06.2023 13:48
Netflix nie jest już liderem wśród serwisów streamingowych w Polsce. Z najnowszego badania Nielsen The Gauge wynika, że stracił on swoją pozycję na rzecz innego giganta. Wśród serwisów internetowych, oferujących strumieniowanie treści, w maju 2023 r. najlepszy okazał się YouTube.
Jak czytamy w serwisie Wirtualne Media, w maju 2023 r. streaming stanowił w Polsce 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranach telewizorów. Jest to wynik o 0,2 p.p. gorszy niż przed miesiącem. Największy udział wśród serwisów streamingowych miał w maju YouTube, który osiągnął wynik 1,7 proc. Netflix był minimalnie gorszy, zgarniając 1,6 proc. udziału w rynku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy lider serwisów streamingowych
Wynik YouTube względem kwietnia 2023 r. nie uległ zmianie - wówczas serwis również osiągnął 1,7 proc. udziału w rynku. Netflix odnotował natomiast spadek o 0,2 p.p. Nie znamy proporcji udziału pozostałych serwisów w rynku , wiemy natomiast, że na 3,2 proc. udziału składają się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max i SkyShowtime.
- Główną przyczyną spadku udziału oglądalności streamingu na telewizorze w maju jest mniejsza oglądalność serwisu Netflix. Wynik na poziomie 1,6 proc., po raz pierwszy w historii Gauge: Poland, spowodował utratę pozycji najlepiej oglądającej platformy streamingowej na rzecz platformy YouTube - informuje Nielsen.
Telewizja nadal popularna
Niektórzy twierdzą, że "nikt nie ogląda telewizji". Dane opublikowane w raporcie The Gauge wykazują jednak, że to streaming jest niszą. Znakomita większość posiadaczy telewizorów ogląda telewizję, a największą popularnością cieszy się telewizja satelitarna, która zgarnia ponad jedną trzecią rynku.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl