Telefon z banku? Jeśli to słyszysz, od razu się rozłącz
Oszuści są niezmordowani. Co rusz wymyślają kolejne sztuczki, byle dobrać się do portfeli zdezorientowanych ofiar. Ta brzmi wyjątkowo wiarygodnie, ale nie dajcie się zwieść.
Oszustwa "na pracownika banku" nie są niczym nowym. Nowym jest natomiast sposób próby wyłudzenia pieniędzy. Na telefon ofiary nie dzwoni już wyłącznie "pracownik banku", a nagrany wcześniej "wirtualny asystent bezpieczeństwa bankowego".
Z wiadomości dowiadujemy się, że na naszym koncie została zarejestrowana "podejrzana próba logowania". Jeżeli potwierdzimy logowanie wskazanym przyciskiem, za chwilę otrzymamy kolejny telefon, już z "żywym oszustem", który w ten sposób urabia ofiarę i wyciąga od niej wrażliwe dane.
Jak informuje serwis niebezpiecznik.pl, oszuści korzystający z tego patentu najczęściej dzwonią z numerów:
- +48 22 245 59 22,
- +48222455922,
- +48 22 2455922,
- +48 22-245-59-22
Cała akcja brzmi bardzo wiarygodnie, dlatego tak często oszustwo jest skuteczne. Jak się zatem bronić? Najlepiej po usłyszeniu, że dzwoni bank "Y", rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do swojego banku.