Kolejny kamień milowy Facebooka. Popularność serwisu rośnie
Facebook przełamał kolejną barierę popularności. Liczba aktywnych użytkowników rośnie, mimo spadku zainteresowania aplikacją w grupie najmłodszych użytkowników. Facebook cieszy się też największą popularnością spośród wszystkich aplikacji należących do Meta.
27.07.2023 | aktual.: 27.07.2023 10:37
Facebook osiąga kolejny kamień milowy w temacie liczby aktywnych użytkowników. Dziennikarze serwisu TechCrunch, powołując się na raport kwartalny Meta, zauważają, że Facebook ma ponad trzy miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Wynik ten osiągnięto mimo wyraźnego spadku zainteresowania platformą wśród najmłodszych użytkowników.
Liczba aktywnych użytkowników w całej rodzinie aplikacji Meta, czyli Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram i Threads wyniosła 3,88 mld. Jeśli zaś chodzi o liczbę aktywnych użytkowników dziennie - dla Facebooka liczba ta wynosi 2,06 mld, a dla całej rodziny aplikacji 3,07 mld.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wzrost liczby aktywnych użytkowników miesięcznie dla samego Facebooka wynosi 7 proc. rok do roku. W przypadku liczby aktywnych użytkowników miesięcznie wzrost wynosi natomiast 5 proc. To istotne, bo jeszcze w ostatnim kwartale 2021 r. Facebook odnotował pierwszy w historii spadek liczby aktywnych użytkowników dziennie.
Wzrost liczby użytkowników Facebooka może być powiązany z rosnącą popularnością Rolek, które to kopiują mechanizm znany z TikToka i są intensywnie promowane na platformach należących do Meta. Według Marka Zuckerberga, we wszystkich aplikacjach firmy rolki są odtwarzane aż 200 mld razy w ciągu dnia.
Dobrze ma radzić sobie też platforma Threads, powiązana z Instagramem. Według Marka Zuckerberga na platformę wraca większa liczba użytkowników, niż pierwotnie zakładano. W ciągu pięciu dni od debiutu z aplikacji skorzystało 100 mln osób, a Zuckerberg twierdzi, że liczba powracających użytkowników codziennie wynosi 10 mln. Przypomnijmy, że aplikacja Threads nie jest dostępna w krajach Unii Europejskiej, co również może wpływać na jej ograniczoną popularność.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl