Komunikat "od Netfliksa": twoja subskrypcja została anulowana

Abonenci Netfliksa muszę z ostrożnością sprawdzać pocztę. Do skrzynek e-mail Polaków trafiają bowiem fałszywe wiadomości, w których ktoś wykorzystuje wizerunek serwisu Netflix i deklaruje konieczność aktualizacji danych. Ten komunikat nie ma związku z autentycznymi działaniami Netfliksa.

Netflix
Netflix
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Oskar Ziomek

Netflix nie wysyła do użytkowników wiadomości o "konieczności aktualizacji danych". To spreparowany e-mail, który wygląda na fałszywy już na pierwszy rzut oka, ale wyobrażamy sobie, że znajdą się osoby skłonne uwierzyć, że muszą kliknąć przycisk "Ponów płatność". Jeśli to zrobią, trafią na spreparowaną bramkę szybkich płatności, gdzie oszuści wyłudzają dane logowania do banku lub karty, o ile strona nie jest już blokowana przez dostawcę internetu, jak dzieje się w moim przypadku.

Atakujący wykorzystują tu znany schemat, a więc zarówno wizerunek popularnego Netfliksa, jak i deklarację o konieczności podjęcia szybkich działań, aby nie zostać bez dostępu do filmów. Granie na emocjach może prowadzić do nieracjonalnych decyzji i pochopnego kliknięcia łącza, które doprowadzi użytkownika do fałszywego formularza logowania. Po przejęciu loginu i hasła do banku oszuści sami będą próbować zalogować się na autentyczne konto. Po przejęciu kodów SMS kradzież pieniędzy jest formalnością.

Fałszywa wiadomość "od Netfliksa" w skrzynce e-mail
Fałszywa wiadomość "od Netfliksa" w skrzynce e-mail© dobreprogramy

Po otrzymaniu podobnej wiadomości najlepiej jest po prostu ją zignorować. Samo kliknięcie linku z treści fałszywej wiadomości "od Netfliksa" raczej nie przysporzy nikomu kłopotu, ale lepiej tego po prostu nie robić. Jeśli odbiorca wcześniej dał się już skusić i wypełnił formularz "płatności", zalecamy możliwie szybki kontakt z bankiem, aby sprawdzić, czy przez przypadek nie udostępniono w ten sposób danych logowania osobie trzeciej. Przypominamy także, że status swoich płatności za Netfliksa można we własnym zakresie sprawdzić w ustawieniach konta po zalogowaniu do usługi.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
bezpieczeństwointernetnetflix
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)