Koniec sprzedaży na żywo na Facebooku. Padła data
Facebook wycofuje się ze sprzedaży na żywo. Usługa Live Shopping zostanie wyłączona jeszcze w tym roku. To spory cios dla osób, które opierały swój biznes na takim działaniu. Szczególnie popularna była sprzedaż odzieży i kosmetyków.
Transmisje sprzedażowe na Facebooku to chleb powszedni. Bardzo często można natknąć się na wielogodzinne strumienie, podczas których oglądający są zachęcani do wydania pieniędzy na prezentowane produkty. Jest to popularna metoda sprzedaży odzieży i kosmetyków. Niebawem jednak temat całkowicie przestanie zajmować użytkowników serwisu Facebook.
Meta ogłosiła bowiem, że już niebawem usługa Live Shopping nie będzie już dostępna na Facebooku. Podano nawet datę zakończenia jej działania. Transmisje sprzedażowe zostaną wyłączone od 1 października 2022 roku. Od tej chwili nie będzie już możliwości tworzenia list produktów podczas strumieniowania wideo.
W oficjalnym stanowisku Meta informuje, że serwisy będą skupiać się na Rolkach na Facebooku i Instagramie, czyli krótkich formach wideo. Można w nich oznaczać produkty, które chcemy sprzedać.
Jednak osoby, które chcą prowadzić sprzedaż w formie relacji na żywo, nie zostały na lodzie. Meta informuje, że z funkcji Live Shopping będzie można nadal korzystać na Instagramie. Jest to jednak tylko połowicznie satysfakcjonujące rozwiązanie. Jeśli ktoś latami budował zasięgi na Facebooku, to nagła zmiana kanału sprzedaży może wiązać się ze spadkiem liczby potencjalnych klientów.
Likwidacja usługi pozwalającej na długie transmisje wydaje się być dość jasnym sygnałem, w jaką stronę zmierzają Facebook i Instagram. Niedawno poinformowano, że do 2023 roku około 1/3 wpisów, z którymi spotkamy się w serwisach należących do Marka Zuckerberga, nie będzie pochodzić z kont, które obserwujemy. Zamiast tego będziemy karmieni treściami sugerowanymi przez algorytm.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl