Konto PUE ZUS. Jak się zarejestrować?
Konto PUE ZUS może w znacznym stopniu usprawnić proces załatwiania spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Składanie wniosków czy śledzenie opłat może być o wiele łatwiejsze, niż w przypadku fizycznego obiegu dokumentów.
11.10.2022 | aktual.: 11.10.2022 11:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ZUS jest poddawany cyfryzacji. Wykorzystywana w tym celu Chmura Krajowa ma pomóc w realizowaniu codziennych zadań pracownikom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także klientom, którzy będą szybciej i sprawniej obsługiwani. Aby móc skorzystać z tych udogodnień, konieczne jest założenie konta PUE ZUS.
Choć możliwość założenia konta PUE ZUS istnieje od dawna, wielu z nas nadal się na to nie zdecydowało. Warto jednak zarejestrować się w systemie, by wyeliminować konieczność osobistego stawiania się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Wbrew pozorom, konto PUE może ułatwić rozwiązanie wielu spraw.
ZUS PUE - na co pozwala?
Według informacji umieszczonych w bazie wiedzy ZUS na temat platformy PUE korzystanie z niej pozwala między innymi:
- przejrzeć dane zgromadzone w ZUS,
- przekazać dokumenty ubezpieczeniowe,
- składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi,
- zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi z ZUS,
- umawiać się na wizyty w jednostce ZUS.
PUE pozwala na realizowanie różnych działań w zależności od użytkownika. Inne możliwości ma osoba ubezpieczona, inne płatnicy składek, a jeszcze inne świadczeniobiorcy. Wiele osób może być zainteresowanych na przykład złożeniem wniosku o wypłatę świadczenia 500+ przez internet. To jedna z funkcji PUE.
Jak założyć konto PUE ZUS?
Do założenia konta PUE ZUS konieczne jest spełnienie kilku warunków. Podstawowym jest ukończenie 13. roku życia. Na stronie rejestracji należy potwierdzić własną tożsamość przy użyciu profilu zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub konta w banku, który świadczy tego rodzaju usługę.
Następnym krokiem jest wprowadzenie danych kontaktowych, czyli adresu e-mail i numeru telefonu. Potem należy ustalić hasło do konta i zaakceptować regulamin korzystania z usługi. Login powinien zostać wysłany SMS-em lub e-mailem.
Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl