LibreOffice Calc: jak sumować?

Sumowanie w LibreOffice Calc to jedno z podstawowych działań. W arkuszu kalkulacyjnym możemy przeprowadzić wiele takich operacji, które wspomogą nas w bardziej złożonych obliczeniach.

sumujemy w LibreOffice Calc
sumujemy w LibreOffice Calc
Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Krzysztof Fiedor

Calc z pakietu LibreOffice to arkusz kalkulacyjny, który może być alternatywą dla Excela z pakietu Microsoft Office. Daje wiele możliwości, do tego jest całkowicie darmowy, nawet dla zastosowań komercyjnych. Może jednak nieco zaskoczyć użytkowników, którzy mają pierwszy raz do czynienia z programem. Zaczynamy od podstaw!

LibreOffice Calc: Jak sumować?

Działanie sumowania w arkuszu Calc możemy przeprowadzić na dwa sposoby. Ten łatwiejszy, przekłada się właściwie na dwa kliki myszki.

LibreOffice Calc: dwa kliki i mamy sumę
LibreOffice Calc: dwa kliki i mamy sumę© dobreprogramy | Krzysztof Fiedor

Otóż, wystarczy odnaleźć poniżej górnego menu symbol dużej litery Σ (sigma, z alfabetu greckiego, odpowiada za funkcję), po kliknięciu wybieramy suma, i to tyle, zatwierdzamy enterem a wynik sumy zaznaczonych komórek pojawi się w pierwszej, poniżej.

Drugi sposób jest dla tych, co lubią "w klawiaturę". Wchodzimy w edycję komórki, wpisujemy znak równości =, następnie wpisujemy suma, w kolejnym kroku w nawiasach "()" wpisujemy zakres komórek, które chcemy zsumować. W efekcie pojawi się cyfra odzwierciedlająca sumę z wybranych komórek.

LibreOffice Calc: sumowanie "z palca"
LibreOffice Calc: sumowanie "z palca"© dobreprogramy | Krzysztof Fiedor

LibreOffice Calc to świetne narzędzie do pracy zarówno w firmie, jak i w domu. Arkusz kalkulacyjny z ogromem możliwości, do tego całkowicie bezpłatny. Kolejne porady przeczytacie już wkrótce.

Programy

Zobacz więcej
poradnikioprogramowanielibreoffice
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)