mBank walczy z awarią. Nie działa logowanie i eMakler (aktualizacja)
Awaria w mBanku po raz kolejny daje się we znaki klientom, którzy tym razem skarżą się na problemy z logowaniem oraz działaniem platformy maklerskiej eMakler. Bankowcy przeprosili już za utrudnienia, ale informują tylko o kłopotach z dostępem właśnie do usług maklerskich.
13.01.2021 | aktual.: 13.01.2021 10:39
Z danych zbieranych przez serwis downdetector na podstawie raportów użytkowników wynika natomiast, że problemem jest głównie samo logowanie do aplikacji. W szczytowym momencie problemy zgłaszało kilkaset osób w kwadrans. W chwili tworzenia niniejszej publikacji problemy wydają się stopniowo ustępować, ale bez wątpienia awaria nie została jeszcze całkowicie zażegnana.
Z tych samych raportów wynika również, że problemy zgłaszają przede wszystkim klienci mBanku z dużych miast. Najwięcej informacji o usterce spłynęło z Warszawy, Łodzi, Katowic, Krakowa czy Wrocławia. Mniejsza liczba przypadków odnotowana została w mniejszych miejscowościach.
mBank poinformował o problemach około godziny 9:30 i na tę chwilę nie sprecyzował, ile może potrwać naprawianie usterki. "Będziemy Was na bieżąco informować o sytuacji" – brzmi fragment posta na oficjalnym Facebooku, który od momentu publikacji nie został jednak jak dotąd zaktualizowany.
Aktualizacja, godz. 10:10
Niemal dokładnie w chwili publikacji niniejszego tekstu, mBank zaktualizował informację o awarii: "Można już logować się do aplikacji mobilnej Biura maklerskiego i składać zlecenia. Niestety nie działają eMakler oraz mInwestor w wersji na komputer. Pracujemy nad przywróceniem wszystkich rozwiązań" – czytamy w komunikacie na Facebooku.
Aktualizacja, godz. 10:38
Wszystko wskazuje na to, że mBank w pełni rozwiązał problem, z którym od około godziny spotykali się klienci. "Możecie korzystać z eMaklera w serwisie transakcyjnym i na aplikacji mobilnej. Przepraszamy za utrudnienia" – brzmi najświeższy komunikat banku. Równocześnie liczba raportów w serwisie downdetector spadła niemal do zera.